نخست وزیر جدید یمن معرفی شد

نخست وزیر جدید یمن معرفی شد
سه شنبه 22 مهر 1393 - 07:47

"خالد محفوظ بحاح" وزیر نفت سابق یمن و نماینده این کشور در سازمان ملل متحد از سوی رئیس جمهور یمن به عنوان نخست وزیر جدید مأمور تشکیل دولت شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابعی در جنبش انصارالله یمن به العالم تأکید کردند که این جنبش با معرفی خالد محفوظ موافقت کرده است.

یکی از دستیاران "عبدربه منصور هادی" رییس جمهور یمن اعلام کرد بحاح از جمله سه نفری بود که جنبش انصارالله هفته گذشته برای تصدی پست نخست وزیری پیشنهاد داده بود. جنبش انصارالله یمن پیش از این با انتصاب "احمد عوض بن مبارک" رییس دفتر منصور هادی برای سمت نخست وزیری مخالفت کرده بود.

عبدالملک العجری یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: اعتقاد داریم که بحاح شخص مناسبی برای پست نخست وزیری است و انتصاب او به یمن کمک می کند تا بر مشکلات پیش رو فایق آید.

پنجشنبه گذشته در حالی که چند ساعت از انتصاب بن مبارک به عنوان نخست وزیر می گذشت، حملات تروریستی علیه تظاهرکنندگان در پایتخت یمن و همچنین یک مقر ارتش به کشته شدن دستکم ۶۷ نفر منجر شد.

بن مبارک سرانجام استعفای خود را اعلام کرد.
بحاح متولد سال ۱۹۶۵ در دانشگاه 'پونا'ی هندوستان درس خوانده است و پیش از انتصاب به عنوان نماینده یمن در سازمان ملل، مدتی وزیر نفت یمن بود.
تحولات یمن این روزها دستخوش اتفاقات مثبتی است و پس از به ثمر نشستن تلاش‌های مردمی با امضای توافق "صلح و مشارکت" دورنمای تحولات این کشور نوید بخش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها