انتقاد عراق از وضعیت مبارزه با تروریسم در دنیا

انتقاد عراق از وضعیت مبارزه با تروریسم در دنیا
چهارشنبه 23 مهر 1393 - 10:33

حیدر العبادی نخست وزير عراق با انتقاد از اقدامات جامعه بين الملل در مبارزه با گروه هاي تروريستي اظهار اميدواري كرد كه آمريكا به وعده هايش در قبال عراق عمل كند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، حيدر العبادي در دیدارهای جداگانه ای با مقامات دو کشور سوریه و آمریکا، با تاکید بر اینکه جامعه بين الملل براي جلوگيري از خطر گروه هاي تروريستي به وظايف خود عمل نكرده است، گفت: عراق بهاي جبهه بندي موجود در منطقه را مي دهد و ورود تروريست ها از سوريه به عراق سبب شد كه داعش بر برخي از مناطق تسلط يابد.

"صطام جدعان الدندح" سفير سوريه در عراق در دیدار با العبادي در خصوص اوضاع سياسي و امنيتي منطقه و تقويت روابط دو كشور با نخست وزیر عراق بحث و گفتگو كرد.

دفتر العبادي در اين خصوص اعلام كرد كه الدندح حام پيام تبريك نخست وزير سوریه به العبادي به مناسبت تشكيل دولت جديد عراق بود.

العبادي در اين ديدار با اشاره به خطرناك بودن اوضاع منطقه تاكيد كرد که جامعه بين الملل به براي رفع خطر گروه هاي تروريستي كه بارها عراق در خصوص آنها هشدار داده بود به وظايف خود عمل نكرد.

العبادی افزود: ورود تروريست ها از خاك سوريه به عراق سبب شد كه داعش بر برخي از مناطق عراق تسلط يابد. عراق اكنون بهاي جبهه بندي موجود در منطقه را مي دهد و اكنون در حال دفاع از حاكميت، تماميت ارضي خود است و اراده كرده است كه گروه هاي تروريستي را شكست دهد.

همچنين، ديروز "توني بلينكن" معاون مشاور امنيت ملي آمريكا با حيدر العبادي ديدار كرد و طرفین در این دیدار درباره تلاش هاي بين المللي صورت گرفته براي كمك به عراق در جنگ عليه داعش و نيز همكاري امنيتي بين دو كشور گفتگو کردند.

العبادي تاكيد كرد که گروه تروريستي داعش خطري است كه عراق، منطقه و جهان را تهديد مي كند و جامعه بين الملل بايد درباره مبارزه با آن جدي باشد.

وی افزود: نيروهاي عراقی با شهامت از خاك كشورشان دفاع مي كنند و پيروزي هاي زيادي كسب كرده اند.

نخست وزیر عراق در اين ديدار اظهار اميدواري كرد كه آمريكا در ارائه كمك هاي تسليحاتي به ارتش عراق در سريع ترين زمان به وعده هايش عمل كند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها