آیا نخست وزیر جدید یمن به دخالت بیگانگان پایان می دهد؟

آیا نخست وزیر جدید یمن به دخالت بیگانگان پایان می دهد؟
چهارشنبه 23 مهر 1393 - 10:59

جنبش انصارالله و دیگرمحافل سیاسی یمن، با استقبال از تعیین خالد بحاح برای سمت نخست وزیری، بر همکاری با وی برای تشکیل دولت جدید برای همه مردم یمن به دور از دخالت بیگانگان تاکید کردند.

 خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد، انتخاب "خالد بحاح" به عنوان نخست وزیر جدید یمن با تشییع جنازه قربانیان انفجار تروریستی در میدان التحریر صنعا همزمان شده است. بیانیه جدید شورای امنیت درباره وضعیت یمن و استقبال از انتخاب خالد بحاح به عنوان نخست وزیر با واکنش های مثبت همه گروههای سیاسی و مردمی از جمله جنبش انصارالله روبرو شده است.

گروه های سیاسی یمن بر همکاری برای تشکیل دولتی جدید برای همه مردم به دور از دخالت های بیگانگان تاکید کردند.
در پنجاه و یکمین سالروز انقلاب  14 اکتبر، در میدان الاعتصام واقع در خیابان منتهی به فرودگاه صنعا، مراسم تشییع جنازه باشکوهی برای شهدای میدان التحریر و قدردانی از جانفشانی های بزرگشان برگزارشد. 

"صالح الصماد" مشاور رئیس جمهوری یمن در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: این مردم برای تشییع جنازه افرادی حاضر شدند که در انفجار جنایتکارانه میدان التحریر به هنگام راه پیمایی علیه دخالت های بیگانگان و دور زدن انقلاب مردمی به شهادت رسیدند.

"جبران الشیخ" یکی از خبرنگاران یمنی نیز به العالم گفت: تشییع پیکر شهدا، با سالروز انقلاب 14 اکتبرعلیه اشغال استانهای جنوبی به دست استعمارگران انگلیسی، همزمان شده است.

وی تاکید کرد: همه تشییع کنندگان در مخالفت با دیدگاه های تروریستی داعش علیه مردم یمن که موجب نابودی مردم و امت اسلامی می شود، ثابت و استوارهستند.

تحصن کنندگان ابراز امیدواری کردند خون کشته شدگان، مانع از نقض حاکمیت یمن شده و زندگی شرافتمندانه ای را برای مردم به همراه داشته باشد.

شیخ "علی قاید المطری" مسئول هیات "رسول اعظم" نیز به خبرنگار العالم گفت: شرکت کنندگان در تظاهرات برای تاکید بر ادامه راه حقیقت و پایان دادن به بهره برداری از یمن و وابستگی کشور به بیگانگان، دست به تظاهرات زدند و شهدا موجب تقویت عزم و اراده مردم برای ایستادگی در مقابل دخالت بیگانگان شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که به مسیرخود برای ریشه کن کردن منابع فساد در سراسر وطن ادامه می دهند.
"توفیق الحمیری" یکی از فعالان سیاسی در مصاحبه با العالم گفت: مردم یمن امروز این پیام را به گوش همه دنیا می رسانند که طرح های عناصر خارجی در کشور دیگر جایگاهی ندارد و مورد قبول مردم یمن نیست و مردم شدیدا به دنبال از بین بردن این کانونها در سراسر کشور هستند.

"امه عبدالصبور نجم الدین " خبرنگار العالم در صنعا گزارش داد:جمعیت زیادی که در این تظاهرات گردهم جمع شده بودند، تاکید کردند که صدای مردم بالاترین صداهاست و هیچ  توطئه و چالشی نمی تواند انقلابیون را از محقق کردن  خواسته هایشان و اهداف انقلاب منصرف کند.

10/14

پربیننده ترین خبرها