جمعیت وفاق بحرین خواستار آزادی آیت الله نمر شد

جمعیت وفاق بحرین خواستار آزادی آیت الله نمر شد
پنج‌شنبه 24 مهر 1393 - 19:22

جمعیت وفاق ملی اسلامی بخرین به عنوان بزرگترین جمعیت مخالف در بحرین با صدور بیانیه ای خواستار آزادی آیت شیخ "نمر باقر النمر" روحانی بارز شیعه عربستان شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در این بیانیه تأکید کرده است: حکم اعدام آیت الله نمرعلاوه بر پیچیده کردن اوضاع، بر آتش خشم مردم خواهد افزود.

جمعیت وفاق افزود: این روحانی مجاهد، همواره بر اعتراض مسالمت آمیز تأکید داشته و از شخصیت های برجسته دینی است که خواستار اعطای حقوق سیاسی، دینی و اجتماعی به شهروندان بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: آیت الله نمر، نظر خود را در قالب کلام، ابراز داشته و هرگز برای اظهارنظر از بازداشت و حکم اعدام استفاده نمی شود.

جمعیت وفاق بحرین در این بیانیه بر ضرورت آزادی آیت الله نمر از سوی دولت عربستان تأکید و همبستگی خود را با وی اعلام کرد و آزادی آیت الله نمر را برای آرام شدن اوضاع و تفاهم و گفت وگو ضروری تر خواند.

در بیانیه جمعیت وفاق تصریح شده است: زبان گفت وگو، تنها منطقی است که طرفین یک اختلاف سیاسی برای ایجاد ثبات مورد نظر همگان، به آن نیاز دارند.

دادگاه جنایی ریاض پایتخت عربستان چهارشنبه حکم اعدام تعزیری شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان را به اتهام آنچه "توهین به نظام آل سعود، تحریک مردم علیه نظام، شرکت در اعتراضات و حمایت از انقلاب مردم بحرین" دانسته است، صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها