گزارش خبرنگار العالم از پیروزی های ارتش سوریه

جمعه 25 مهر 1393 - 13:18

دمشق (العالم) - خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش کرد که ارتش این کشور به پیروزی های تازه ای در جبهه های مختلف نبرد علیه تروریست ها دست یافته است.

براساس این گزارش بر اثر حملات و ضربات ارتش سوریه ، عناصر گروهک تروریستی موسوم به جبهه ثوار، از شهر مورک در حومه شمالی استان حماه عقب نشینی کردند و نیروهای سوری همچنین در چند جبهه نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.

همچنین به دنبال عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی و شهرک جوبر در حومه دمشق، موشک پرانی تروریست ها به مناطق مختلف و امن شهر دمشق کاهش یافته است.

ارتش سوریه با ادامه عملیات در حومه قنیطره (در جنوب غرب سوریه)، تجهیزات و پناهگاههای تروریست ها در مناطق "ام العظام" و در نزدیکی "کازیه مسحره" را هدف قرار داد و در عملیات دیگری شماری از تروریست ها در میدان "العلم" و نزدیکی انبار "العجرف" و اطراف باغ های "جبا" و روستای "حمیدیه" کشته شدند.

"ملاذ مقداد" رئیس مرکز تحقیقات وزارت اطلاع رسانی سوریه در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: کاملا واضح است که ارتش سوریه با احتیاط فراوانی اقدام به عملیات می نماید و تمام تلاش خود را برای بازپس گیری مناطق مختلف و جلوگیری از گسترش نفوذ گروههای تروریستی و اجازه ندادن به آنها برای اجرای طرح های صهیونیست ها و آمریکایی ها جهت تضعیف سوریه به کارمی گیرد.

از سوی دیگر، عملیات ارتش سوریه در حومه شرقی استان ریف دمشق نیز ادامه دارد و به دنبال پیشروی نیروهای سوری در سه محور در جوبر با هدف جداسازی آن از مناطق اطراف از قبیل زملکا و عین ترما و محدود کردن خطوط تماس با تروریست ها در داخل آن ادامه دارد.

"علی قاسم" سردبیر روزنامه سوری الثوره در این باره به خبرنگار العالم گفت: در تمامی مناطق، شاهد درگیری هایی میان ارتش سوریه و تروریست ها هستیم و نظامیان سوری با استراتژی ویژه، شایستگی خود را به اثبات رسانده اند.

وی افزود: در نتیجه تغییراتی که ارتش سوریه در عملیات خود به وجود آورده، تأثیر بی نظیری در این زمینه داشته و ما در روزهای آینده نه تنها در جوبر بلکه در سایر مناطق درگیری سوریه شاهد تغییراتی به نفع ارتش خواهیم بود.

در غوطه شرقی نیز تروریست ها در حال از دست دادن مواضعشان هستند و ارتش سوریه با سرعت بیشتری در حال بازپس گیری مناطق تحت تصرف شده از سوی تروریست هاست، به ویژه اینکه پس از عملیات گسترده و موفق ارتش سوریه در عین ترما، عناصر تروریست دچار ریزش شدیدی شده اند.

همچنین ارتش سوریه به تعقیب تروریست ها در اراضی "تل کردی" تا شهر دوما و در مناطق القاسمیه، البحاریه والزمانیه در عمق غوطه شرقی ادامه می دهد.

پیشروی ارتش سوریه در "محاور جوبر" و غوطه شرقی باعث کاهش شلیک خمپاره و موشک پرانی از سوی تروریست ها به سوی محلات مسکونی دمشق شده و منابع نظامی از تصمیم ارتش این کشور برای ادامه عملیات تا پایان دادن به حضور گروههای تروریستی در شرق دمشق خبر می دهند.
MKH-17-08:34

پربیننده ترین خبرها