پیشروی ارتش عراق در تکریت و پاکسازی جاده بیجی به تکریت

شنبه 26 مهر 1393 - 09:53

ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی این کشور موفق به بازپس گیری مناطق الحمره و المحزم در شمال تکریت از دست تروریست های داعش شدند و در حال پیش روی به سمت شهر بیجی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش عراق پس از درگیری با عناصر گروه تروریستی داعش موفق شدند امنیت را بر جاده بین بیجی و تکریت حاکم کنند و 25 مینِ کار گذاشته شده را در این منطقه خنثی کنند.

"فوزی اکرم" فعال سیاسی عراقی به شبکه العالم گفت: اکنون شاهد پیوستن مردم استان صلاح الدین، عشایر، بزرگان و شخصیت ها به نیروهای داوطلب مردمی هستیم؛ آنان خطر داعش را درک کرده اند.

هدف از این عملیات به گفته منابع نظامی عراقی بستن راه های پشتیبانی گروه های تروریستی بین موصل و استان صلاح الدین بود. این در حالی است که عناصر تروریستی داعش پایگاه خود را در این مناطق از دست داده اند و عشایر آنجا نیز حمایت خود را از ارتش در نبرد با داعش اعلام کرده اند.

"جاسم الموسوی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی نیز با اشاره به تغییرات به وجود آمده در پایگاه گروه های تروریستی در مناطق مزبور، پیش روی های ارتش عراق را نشانگر توان ارتش برای مقابله با گروه های تروریستی دانست.

عملیات مزبور منجر به آزادی شمار زیادی از روستاهای منطقه و به هلاکت رسیدن دهها نفر از تروریست ها و فرار باقی مانده های آن ها به جنوب موصل شده است.

17-22:30

پربیننده ترین خبرها