توصیه مرجعیت عراق به عشایر غرب این کشور

توصیه مرجعیت عراق به عشایر غرب این کشور
جمعه 25 مهر 1393 - 21:35

مرجعیت شیعیان در عراق، از عشایر سنی مناطق غربی این کشور خواست، به خود و ارتش عراق متکی باشند و داعش را شکست دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "عبدالمهدی الکربلایی" نماینده آیت الله سیستانی، در خطبه نماز جمعه امروزِ کربلا در حرم امام حسین (ع)، ایجاد سازوکاری برای سازماندهی داوطلبانِ مبارزه با داعش و جلوگیری از پیوستن عناصر غیرمنضبط را خواستار شد.

وی افزود: مردم، همچنان باید روحیه بالای خود را در داوطلب شدن جهت سرکوب دشمنان عراق، حفظ کنند.

نماینده آیت الله سیستانی خاطر نشان کرد: فرایند جذب داوطلبان باید بر اساس سازوکارهای قاطعانه ای صورت گیرد تا کسانی که شایستگی پیوستن به نیروهای مسلح را دارند گزینش شوند؛ و عناصر غیرمنضبط از نیروهای داوطلب دور داشته شوند، زیرا این افراد وجهه نیروهای داوطلب را زیر سئوال می برند.

امام جمعه کربلا همچنین تامین نیازهای داوطلبان و پشتیبانی مالی از آن ها را خواستار شد و گفت: وظیفه دولت است که نیازهای لازم برای پایمردی این دلیرمردان را تامین کند.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلا سپس گفت: از عشایرِ اصیل مناطق غربی عراق که چندین ماه است در معرض سهمگین ترین حملات گروه جنایتکار داعش قرار دارند، می خواهیم عزم خود را جزم کنند و با توکل بر خدا، به زور بازوی خود و توانمندی های ارتش تکیه کنند و این گروه تروریستی را شکست دهند.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی با بیان این که عشایر در طول تاریخ ثابت کرده اند که در حمایت از عراق نقشی اساسی دارند، خاطر نشان کرد: اعتمادِ کلی به دیگران، اشتباهی خطرناک است، البته نه این که از مواضع خیرخواهانه کشورهای دوست و برادر چشم پوشی کنیم، اما در هر صورت عراقی ها نباید برای برخاستن به چیزی جز زانوی خود تکیه کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها