انصارالله یمن شهر "رداع" را تحت کنترل گرفت + ویدئو

شنبه 26 مهر 1393 - 14:35

جنبش انصارالله یمن توانست کنترل شهر "رداع" در استان البیضا را به دست بگیرد

به گزارش خبرنگار العالم از صنعا، ؛ دست کم 20 نفر در درگیری های شبه نظامیان حزب اصلاح و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصارالله در شهر "اب" در مرکز یمن کشته شدند؛ این درگیری ها در یک ایست و بازرسی در منطقه "السحول" آغاز، و به داخل شهر کشیده شد.

همزمان با این رویدادها، هواداران جنش انصار الله ضمن تاکید بر ادامه راه انقلاب، چادرهایی که تحصن کنندگان در صنعا و بقیه شهرها در اعتراض به عدم اجرای مفاد توافقنامه گفتگوهای ملی برپا کرده بودند، پس از تعیین نخست وزیر جدید جمع آوری کردند.

"خالد المدان" رئیس کمیته هماهنگی انقلاب جوانان به خبرنگار العالم گفت: ما بر اساس توافقنامه صلح و مشارکت، خیمه معترضان را جمع آوری کردیم، اما این به معنای پایان انقلاب نیست، بلکه اقتضای یک مرحله از مراحل انقلاب است.

ناظران معتقدند رایزنی های تشکیل دولت جدید با پیچیدگی هایی از سوی طرف های داخلی و خارجی روبرو است.

"علی جاحز" نویسنده و روزنامه نگار یمنی به خبرنگار العالم گفت: عربستان و آمریکا هر یک نقشه هایی برای یمن در سر دارند و کشورهای دهگانه ناظر بر طرح کشورهای خلیج فارس برای یمن که به توافق ریاض شهرت دارد، (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، امارات، بحرین، عربستان، عمان و کویت) از آنچه در یمن رخ می دهد، ناراضی هستند و از سوی دیگر در داخل کشور پرونده های فساد و قضایای سیاسی و امنیتی در انتظار تشکیل دولت و حل و فصل شدن هستند.

تحلیلگران نیز دشواری های موجود و فراهم نشدن شروط لازم برای تصدی پست های وزارتی را مانعی در تسریع تشکیل کابینه جدید می دانند.

"عبدالقادر سلام" تحلیلگر یمنی نیز به العالم گفت: یکی از مشکلاتی که مانع اجرای توافقنامه صلح و مشارکت می شود، وقت کشی حکومت است؛ و نبود معیارهای علمی و تخصص و تجربه ممکن است این توافقنامه را با شکست روبرو کند.

پربیننده ترین خبرها