اختصاصی/ پلاکهای سعودی در مقر تروریستها در سوریه

يکشنبه 27 مهر 1393 - 16:01

دمشق (العالم)- خبرنگار شبکه العالم در دمشق از پیش روی ارتش سوریه در ریف دمشق از چند محور و بازپس گیری منطقه راهبردی "جامع طیبه" از تروریست ها خبر داد.

بنابر این گزارش، نیروهای ارتش کنترل برخی مخفیگاه های تروریست ها را در مناطق مسکونی محور زملکا- جوبر در اختیار گرفته اند.
حملات برنامه ریزی شده و سنگین به مواضع تروریست ها در محور زملکا – جوبر پیش روی قابل توجه یگان های ارتش سوریه در این منطقه را به دنبال داشته است و نیروهای سوری از جمله کنترل منطقه "عقدة زملکا" را به دست گرفته اند.
دوربین گروه اعزامی شبکه العالم تا خط مقدم درگیری ها پیش رفته و بخش هایی از نبرد ارتش سوریه ضد تروریست ها را به تصویر کشیده است. در پی این درگیری ها ارتش کنترل ساختمان های جدیدی در محور جامع الطیبة تا منطقه بندر فتوح را در اختیار گرفت.
یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ما از پل زملکا تنها چند ده متر فاصله داریم و درگیری ها برای پیش روی به سمت پل و بازپس گیری چند موقعیت مهم ادامه دارد.
جامع طیبه یکی از مهم ترین مخفیگاه های گروه موسوم به "جیش الاسلام" در جوبر است و آنگونه که پیداست گروه های مسلح آن را بسیار ایمن سازی کرده اند تا منطقه ای برای حملات شان باشد.
یک منبع نظامی دراین خصوص به خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد: فتح جامع طیبه پیروزی راهبردی برای ارتش سوریه است زیرا این منطقه مقر تروریست ها بود، وچندین شبکه ی تونل به سمت شرق، غرب وجنوب زیر این منطقه وجود دارد.
وی افزود: این جامع و کانال های زیر آن به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمد و برخی از کانال ها منهدم شد.
بنابر این گزارش، در مقرهای گروه های مسلح که به دست نیروهای ارتش افتاده است، پلاک های خودروهای عربستانی دیده می شود.
شبکه ای از تونل ها بخش های مختلف این منطقه را به هم وصل کرده است، و برخی از تونلها به حدی بزرگ هستند که می توان علاوه بر افراد خودروهای نظامی را نیز از آنها منتقل کرد.
MKH-19-08:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها