پاکسازی "مورک" در حومه حماه از تروریستها+ ویدئو

جمعه 2 آبان 1393 - 11:29

ارتش سوریه پس از به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریست های مسلح و فرار دیگر تروریست ها، موفق شد شهر مورک در حومه شمالی حماه را به کنترل خود درآورد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، در این نبرد همچنین ارتش سوریه توانست با سیطره بر حومه الحسکه بر شهر مخروم واقع در ارتفاعات عبدالعزیز تسلط یابد. این منطقه یکی از مهمترین پایگاههای تروریست های داعش در منطقه به شمار می آید.

نیروهای مسلح سوری پیروزی تازه ای در حومه شمالی حماه رقم زدند و موفق شدند بطور کامل شهرک راهبردی مورک را به کنترل خود درآورده و با تعقیب عناصر مسلح شمار زیادی از آنها را از پای درآوردند.

ادامه تحقق دستاوردهای نظامی در حومه حماه، معادلات جنگی در منطقه الحسکه واقع در شمال سوریه را وارد مرحله نوینی از تغییرات کرد. این مهم پس از سیطره ارتش سوریه بر شهر مخروم و پاکسازی کامل آن رقم خورد. شهر مخروم در 35 کیلومتری کوههای عبدالعزیز که تروریستهای داعش در آن مستقر شده بودند، قرار دارد. در واقع محاصره کامل عناصر تروریست و تقویت توانمندیهای نیروهای سوری برای رصد تحرکات تروریستها از این محور آغاز شد.

همزمان با این پیشروی ها، ارتش سوریه در چندین اقدام پیشگیرانه و با هدف تقویت قدرت دفاعی خود، برای جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح در محورهای جنوبی و جنوب غربی الحسکه اقدام به نصب موانع و کمین هایی در این منطقه کرد.

یک نظامی ارتش سوریه به شبکه العالم گفت: به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست های مزدور به الحسکه، کمربند امنیتی، موانع و کمین هایی را در اطراف این شهرایجاد کرده ایم.

انتظار می رود به زودی ارتش به استان الرقه یورش برده و همه گروههای تروریستی اعم از داعش و غیره را نابود کند.

در همین حال، همزمان با پیشروی های نیروهای سوری در شمال این کشور علیه عناصر تروریست، همچنان عملیات نظامی در حومه دمشق در محورهای مختلف ادامه دارد و ارتش سوریه موفق شد گروه های تروریستی مسلح در محورهای کفربطنا، زملکا و مناطق مختلفی از دوما را را زمین گیر کند. پیشروی های ارتش در مزارع تل کردی در غوطه شرقی نیز ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها