تبعيض‌نژادي آشكار صهيونيست‌ها در کرانه باختری

تبعيض‌نژادي آشكار صهيونيست‌ها در کرانه باختری
يکشنبه 4 آبان 1393 - 21:25

کارگران فلسطینی دیگر نمی‌توانند از اتوبوس‌های مورد استفاده شهرک‌نشینان صهیونیست برای بازگشت به کرانه باختری استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه عبری "هاآرتص"، صدها فلسطینی که اجازه کار در سرزمین های اشغالی را دارند هر روز از گذرگاه "ایال" در نزدیکی قلقیلیا در شمال کرانه باختری وارد این منطقه می شوند.

بر اساس بخشنامه ای که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صادر کرده است و از ماه آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد، این فلسطینی ها ناچارند هنگام بازگشت نام خود را در این گذرگاه ثبت کنند، موضوعی که پیش از این معمول نبود.

علاوه بر این کارگران از این پس نمی توانند از اتوبوس هایی که شهرک نشینان صهیونیست را میان دو شهر جابجا می کنند، استفاده کنند.شهرک نشینان کرانه باختری از سالها پیش با ادعاهایی مثل خطرات امنیتی و رفتارهای غیر محترمانه فلسطینی ها با زنان اسرائیلی، خواستار اتخاذ چنین تصمیمی بودند.

هاآرتص اما این بهانه های امنیتی را رد می کند و از قول فرمانده منطقه شمال کرانه باختری می نویسد: اگر این کارگران قصد حمله به اسرائیلی ها را داشته باشند می توانند هرجایی غیر از اتوبوس نیز این اقدام را انجام دهند.

موسسه حقوق بشری "بتسیلم" در بیانیه ای در پاسخ به این ادعا گفت: وقت آن رسیده که اعتراف کنید این اقدامات نظامی بهانه ای موهوم برای برآورده کردن خواسته شهرک نشینان برای تبعیض نژادی در اتوبوس هاست.

در سال 2013 این موسسه غیر دولتی تصمیم رژیم صهیونیستی برای اختصاص یک اتوبوس مخصوص کارگران فلسطینی در مسیر کرانه باختری – اراضی اشغالی را محکوم کرده بود.

پربیننده ترین خبرها