ارتش لبنان از سیطره داعش بر طرابلس جلوگیری کرد

ارتش لبنان از سیطره داعش بر طرابلس جلوگیری کرد
سه شنبه 6 آبان 1393 - 11:43

ارتش لبنان با تأمین امنیت شهر طرابلس پس از درگیری سنگین با تروریست ها، توانست توطئه سیطره داعش بر شمال این کشور را خنثی کند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش لبنان مقادیر بسیاری مهمات و اسلحه در منطقه باب التبانه شهر طرابلس کشف وضبط کرد، که این مهمات و اسلحه برای چند ماه تروریست ها کافی بود.
ذخیره کردن این مقدار اسلحه و مهمات، نشان می‌دهد که تروریست‌ها می‌خواستند شمال لبنان را تصرف کنند.
تروریستی به نام " احمد المیقاتی " در بازجویی‌ها اعتراف کرد که داعش می‌خواست با اجرای حملات تروریستی مناطق عاصون، بخعون ، سیر الضنیه و بقاع صفرین را تصرف و منطقه القلمون سوریه را به مناطق ساحلی لبنان وصل کند، که ارتش با استناد به این اعترافات به مخفیگاه های تروریست‌ها در مناطقی مانند المنیه و الضنیه و روستاهای استان عکار حمله کرد  .
در این بین، برخی از شخصیت‌های سیاسی لبنان دستاوردهای ارتش را کم رنگ جلوه دادند، و ادعا کردند که ارتش در معامله‌ای سیاسی افراد مسلح را از مناطق شمالی بیرون کرد و به عملیات نظامی خود پایان داد، ولی ارتش وجود هر گونه معامله سیاسی با گروه‌های مسلح را تکذیب و اعلام کرد که عملیات در شمال همچنان ادامه دارد.
گروه تروریستی جبهه النصره تلاش کرد که وقایع طرابلس را به مساله سربازان اسیر لبنانی مرتبط کند و ادعا کرد که اعضای النصره برای جلوگیری از خونریزی به منطقه‌ای امن منتقل شده‌اند، ولی مساله این است که عملیات ارتش امنیت را به طرابلس بازگرداند.
شبکه ان بی ان لبنان اعلام کرد: داعش از مقابله با ارتش در منطقه باب التبانه ناتوان بود و به همین دلیل بمب هایی را در این منطقه کارگذاشت، که کارشناس مواد منفجره ارتش این بمب‌ها را خنثی کردند، و اجساد تعدادی از اعضای داعش صبح امروز در بخش‌های مختلف منطقه باب التبانه دیده می شود که اکثر آنها سوری هستند.
خطر توطئه‌هایی که برای شمال لبنان آماده شده، از توطئه هایی که برای جنوب این کشور طرح ریزی شده است، کمتر نیست؛ و ارتش برهمین اساس به مخفیگاه های تروریست ها در شهر صیدا حمله کرد تا مانع وقوع هر گونه حمله تروریستی احتمالی از سوی نیروهای " احمد الاسیر" فراری شود.
تحولات اخیر نشان می دهد که ارتش لبنان قادر به خنثی کردن هر گونه توطئه تروریستی است و می تواند اعتماد مردم به خود را حفظ کند در حالی که ارتش های کشورهای منطقه آماج حملات تروریستی هستند به عنوان مثال ارتش سوریه با داعش و دیگر گروه های تروریستی درگیر است و اخیراً توانست سنگین ترین حمله تروریست ها به ادلب را دفع کند و  مصر نیز در شبه جزیره سینا عملیات نظامی گسترده ای را آغاز کرده است و ارتش عراق هم به جنگ تمام عیار خود با داعش ادامه می دهد .
ارتش لبنان هنگامی که در شمال این کشور در حال عملیات بود، از جنوب غافل نشده نبود و توانست در شهر صیدا یک گروه تروریستی و مخفیگاه هایش را شناسائی کند و پی برد که این گروه درپی حمله به نهادهای وابسته به سازمان اطلاعات ارتش در شهر صیدا است . ارتش عملیاتی را در منطقه السبیل شهر صیدا اجراء و یک انبار اسلحه و مهمات را کشف کرد ولی اعضای این گروه همچنان فراری هستند .
ارتش هم اکنون کنترل کامل منطقه باب التبانه را در دست دارد و تعدادی بمب را خنثی کرده است و دیگر صدای گلوله افراد مسلح در این منطقه شنیده نمی شود و تعدادی فرد مسلح را تعقیب می کند .ارتش به گروه های تروریستی شهر طرابلس اعلام کرده است که چاره ای بجز تسلیم شدن ندارند .
احمد المیقاتی اعتراف کرد که درپی تصرف مناطق بخعون ، عاصون ، سیر الضنیه و بقاع صفرین و برافراشتن پرچم داعش در این مناطق و بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بود .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها