3500 سال زندان برای مخالفان بحرینی

3500 سال زندان برای مخالفان بحرینی
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 21:12

جمعیت وفاق اسلامی بحرین اعلام کرد که دادگاه های رژیم آل خلیفه، 320 نفر از زندانیان سیاسی را به 3500 سال زندان محکوم کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید هادی الموسوی" مسئول واحد آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق اسلامی بحرین، از ثبت 328 مورد بازداشتِ مردم در مدت سه ماه (جولای، آگوست و سپتامبر 2014) خبر داد که از این تعداد 5 نفر زن و 30 نفر کودک بودند و در همین مدت 608 مورد یورش به منازل ثبت شده است.

مسئول واحد آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق تاکید کرد: ما همچنین 104 مورد شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و بازداشت شدگان را رصد کرده ایم. در این میان، 1644 تظاهرات در جای جای بحرین برگزار شد که 722 مورد از آن ها توسط پلیس سرکوب شد و در این سرکوبگری ها، 88 تظاهر کننده به ضرب گلوله های ساچمه ای زخمی شدند و 2 تن نیز بر اثر اصابت گلوله گاز اشک آور زخمی شدند. در این میان، 36 تن نیز به سبب شکنجه و بدرفتاری و دو تن دیگر به دلایل دیگری زخمی شدند.

از سوی دیگر، دادگاه های بحرین 320 متهم سیاسی را به 3500 سال زندان محکوم کردند و شناسنامه 18 شهروند بحرینی را باطل کردند. در این میان، 8 مورد نقض آزادی های دینی نیز ثبت شده است.

الموسوی که در کنفرانسی مطبوعاتی در ساختمان جمعیت وفاق ملی واقع در منطقه البلاد القدیم سخن می گفت، با برشمردن موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم آل خلیفه در مدت سه ماهه اخیر، خاطر نشان کرد: سومین ماه در فضای برگزاری انتخابات است و رژیم حاکم به جای این که زمینه مشارکت انتخاباتی را فراهم کند، فهرست بلندبالایی از تخلفات و نقض حقوق بشر را مرتکب شده و هیچ کاری در جهت جلوگیری از فرار جنایتکاران از مجازات انجام نداده است.

الموسوی تاکید کرد: رژیم حاکم به موارد نقض حقوق بشر پایان نداده و این وضعیت به وحشتناک ترین صورت همچنان ادامه دارد و بازداشت کسانی که حتی بر روی پایگاه های اجتماعی از حق آزادی بیان استفاده می کنند، همچنان در جریان است و جلوگیری از برگزاری تحصن و تظاهرات و راه پیمایی نیز همچنان ادامه دارد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها