چه کسی عزاداران حسینی را در عربستان کشت + فیلم

چهارشنبه 14 آبان 1393 - 12:41

با وجود اظهارات مقامات و رسانه‌های سعودی مبنی بر ارتباط گروه‌های تروریستی با کشتار عزاداران حسینی در شرق این کشور، مردم عامل اصلی این جنایت را مسأله دیگری می دانند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شهروندان عربستانی در شرق این کشور فتنه انگیزی مبلغان تکفیری و وهابی و شبکه‌های ماهواره‌ای سعودی را دلیل بروز این جنایت عنوان می‌کنند.
پس از این جنایت علیه عزاداران حسینی در شرق عربستان، یکی از شهروندان عربستانی در مقابل یکی از مسؤولان و جمعی از هموطنان خود می گوید که دلیل این جنایت شبکه‌های فتنه یعنی وصال و مانند آن هستند که شبانه روز در حال تکفیر شیعیان و توهین به آنان و بیان اظهارات تحریک آمیز هستند.
این شهروند شیعه عربستانی با اشاره به اینکه شبکه‌های فتنه سعودی شیعیان را (رافضی) می نامند، گفت: این شبکه‌ها و همچنین سایتهای اینترنتی وابسته به فتنه گران، شبانه روز در حال نفرین شیعیان و تحریک برای قتل آنان هستند.
وی افزود: من و مردمی که اینجا هستند شهادت می دهیم.
این شهروند شیعه عربستانی تأکید کرد که در تویتر می گویند شیعیان را با بمبگذاری بکشید.
وی از این مسؤول عربستانی خواست که این مسائل را به وزیر اطلاع رسانی این کشور اطلاع دهد.
یکی نفر دیگر هم به این مسؤول عربستانی گفت: در تویتر ببین. من خودم تصویری از آن دارم.
این مسؤول عربستانی به آنها گفت که این موضوع را بنویسند،  که شهروند عربستانی در جواب او گفت: می نویسیم و همه آن را امضا می‌کنیم.
این شهروند در ادامه گفت: وارد تویتر شو و خودت ببین .. ولی به خدا تو این مسائل را می دانی، ما تعارفی با تو نداریم.
وی با انتقاد از کسانی که در دیدار با این مسؤول سعودی به تمجید و تعریف و تعارف پرداختند، اظهار داشت: شبکه‌های فتنه را ببندید؛ این شبکه‌ها خطرناک هستند، در تویتر می‌گویند که شیعیان را با بمبگذاری و سلاح بکشید، اینها حقیقت است و باید با امانت داری آن را به وزیر اطلاع رسانی منتقل کنی. این سخنان امانت است.
وی افزود: دیگر تمام شد و این تعارفها که ما برادر هستیم فایده ندارد؛ شمشیر به گردن ما رسیده است؛ اگر می‌خواهید بکشید، همه ما را بکشید.

وزارت کشور عربستان اذعان کرده است که در حمله مسلحانه افراد نقابدار به عزاداران حسینی، 8 نفر شهید و 12 تن دیگر مجروح شدند.

این حمله تروریستی شامگاه دوشنبه به حسینیه المصطفی در منطقه "الدالوه" در الاحساء و هنگام خروج عزاداران حسینی صورت گرفت.

به گفته شاهدان، بیشترین قربانیان این حمله جنایتکارانه، کودک بودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها