روایت شاهدان از حمله به عزاداران حسینی درعربستان

روایت شاهدان از حمله به عزاداران حسینی درعربستان
جمعه 16 آبان 1393 - 15:39

شاهدان عینی جزئیات حمله تروریستی اخیر به یکی از حسینیه های منطقه الدالوه در استان الاحساء در شرق عربستان را تشریح کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "حبیب المطاوعه" از شاهدان جنایت تروریستی در منطقه الاحساء روز جمعه به روزنامه اینترنتی "المرصد" عربستان گفت: وضعیت خیلی غافلگیر کننده و غیرقابل پیش بینی بود، عاملان این جنایت را به خدا واگذار می کنیم ".
این شاهد افزود: هنگام وقوع حمله تروریستی، من وارد منزلم شده بودم که یکی از دوستانم تلفنی مرا درجریان حادثه قرار داد و از خواست که فوری درمحل تیراندازی حاضر شوم.
وی گفت: بعد از رسیدن به محل حادثه با وضعیت دردناکی روبرو شدم و شاهد اجساد عزاداران حسینی بر روی زمین و جاری بودن خون از بدن زخمی ها بودم.
این شاهد عینی خاطرنشان کرد، برادرم را نیز در میان شهدای حسینه یافتم که خون از بدنش جاری شده و از دنیا رفته بود درحالی که فرزند کوچکش را درآغوش گرفته تا آسیبی از گلوله به وی نرسد.
وی افزود: بعد از این که تیراندازی متوقف شد، فرزندش را از آغوش او جدا کرده ولی به کودکش آسیبی نرسیده بود و او فقط گریه می کرد.
وی گفت: این فاجعه با هدف فتنه انگیزی در منطقه الاحساء انجام شده ولی جنایتکاران باید بدانند که موفق به فتنه انگیزی و اختلاف افکنی میان مردم نخواهند شد زیرا مردم با هم هماهنگ هستند و یکدیگر را دوست دارند.
"عبدالله اليوسف" پدر نوجوانی که دراین حمله شاهد شهادت فرزندش بوده است، اظهار داشت: با پسرش عبدالله (13 ساله) درحال خارج شدن از منزل بودند و پسرش هنوز ده متری از او دور نشده بود که صدای شلیک گلوله آمد و جنایتکاران شروع به تیراندازی های ممتد کردند و وی در ازدحام بوجود آمده متوجه نبود که چه اتفاقی درحال وقوع است.
الیوسف گفت: وی به دنبال پسرش می گشت و متوجه نبود که چه وضعیت اسفباری برای فرزندش پیش آمده است و جز خون و اجساد قربانیان چیزی نمی دید و دیری نپایید که متوجه پیکر آغشته به خون فرزندش شد.
وی افزود که به علت وخامت اوضاع و فجایع رخ داد، قادر به بلند کردن پسرش از زمین نبوده و فقط دیده است که پسرش به چشمان او خیره شده و گویی که با وی وداع می کند و این جمله را تکرار می کند: " پدر، مادر و خواهرانش به خاطر او خواهند مرد، و سپس جمله "الحمد لله رب العالمين" را بر زبان جاری کرد.
"علی حسين البصراوي" که برادرش محمد دراین حمله شهید شده است، اظهار داشت که همسرش با وی تماس گرفته و گفته که صدای تیراندازی را شنیده است، و وی به سرعت خود را به محل تیراندازی رسانده و متوجه شده که برادرش محمد مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.
وی افزود: برادرش را در بیمارستان درحالی مشاهده کرده که از گردن و دهان وی خون جاری بود و تلاش پزشکان برای نجات وی، بی فایده بود و سر انجام از دنیا رفت. مادرش نیز درشوک شدید به سر می برد.
"حسين تركي التريكی" یکی دیگر از افرادی که این حادثه را به نیروهای امنیتی خبر داده، گفت: هنگام خروج از منزل صدای شلیک مکرر گلوله و صدای فردی را شنیده که می گفت: تیراندازی است، از درب پشتی خارج شوید و درنتیجه اوضاع ناآرام شد.
وی افزود: در حسینیه منطقه الدالوه در استان الاحساء در شرق عربستان که افراد مسلح به عزاداران حسینی حمله ور شدند، حدود 400 نفر حضور داشتند، به دنبال این حمله فضا به قدری متشنج شد که مردم نمی دانستند چه باید بکنند.
التریکی گفت: تیراندازی حدود 5 دقیقه طول کشید و جنایتکاران بین کودکان و بزرگسالان تفاوتی قایل نبودند و کورکورانه اقدام به تیراندازی می کردند.
وی با لحنی سرشار از غم و اندوه افزود: "محمد البصراوی" برادر همسرش را که کودکی بیش نبوده و او سرپرست و برایش همانند پدر بوده است، دراین تیراندازی از دست داده است.
فیلم حمله تروریستی دوشنبه شب (12 آبان ماه) به عزاداران حسینی در شرق عربستان که چندین شهید و مجروح برجا گذاشت، از سوی فعالان عربستانی در شبکه های اینترنتی نیز منتشر شده است.

پربیننده ترین خبرها