تشکل جدید در مصر اعلام موجودیت کرد + فیلم

شنبه 17 آبان 1393 - 07:47

شماری از گروه ها و جنبش های مصری، با تشکیل "جبهه جوانان مصر"، برای مبارزه با تروریسم و اندیشه های تندی که این کشور را هدف گرفته اند، اعلام موجودیت کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از قاهره گزارش داد، این تشکل جدید مصری در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره اعلام موجودیت و تاکید کرد که اسرار گروه های تروریستی را آشکار خواهد کرد، و به مبارزه با اندیشه های تندی خواهد پرداخت که چهره مصر را خدشه دار کرده است.

"احمد سمیر" بنیانگذار جبهه جوانان مصر گفت: ما به سفارتخانه های مصر در سایر کشورها سی دی هایی خواهیم داد که در آن حقایقی درباره گروه های تروریستی که به دنبال صدمه زدن به کشور هستند، تدوین شده است. این سی دی ها به دست شهروندان مصری در سراسر جهان خواهد رسید تا چهره واقعی این گروه های تروریستی را بشناسند.

جنبش "زنده باد مصر" که در افتتاح این جبهه جدید شرکت داشت، به نوبه خود طرحی فوری برای کمک به نیروهای امنیتی برای شناسایی و کشف مواد منفجره و بمب های کار گذاشته شده، پیش از انفجار ارائه کرد.

"سمیره ابوذکری" دبیر جنبش "زنده باد مصر" به خبرنگار شبکه العالم در قاهره گفت: طرحی ارائه داده ایم که بر اساس آن، از همه جوانانی که در خانه های خود سگ های نگهبان دارند، می خواهد از وزارت کشور درخواست کنند سگ های آنان را برای کشف و یافتن بمب و مواد منفجره آموزش دهند؛ آن گاه وقتی سگ های خود را به گردش می برند از این توانایی آن ها برای یافتن بمب های کار گذاشته شدۀ احتمالی در مسیر بهره ببرند.

یکی از جوانان انقلابی مصری هم به خبرنگار شبکه العالم گفت: کاملا مشخص است که در سازمان های امنیتی نفوذی وجود دارد و در این مجال، سازمان های امنیتی را مقصر می دانیم و در این مجال، به ویژه وزیر کشور را مقصر می دانیم که از دوره محمد مرسی و گروه اخوان المسلمین، همچنان در پست خود ابقا شده است. ما به آشکارا به "عبدالفتاح سیسی" رئیس جمهور مصر اعلام می کنیم که "محمد ابراهیم" در پست وزارت کشور، وزیری شکست خورده است.

جوانان انقلابی مصر در قاهره، با تاکید بر این که تروریسم دین و میهن نمی شناسد، مقابله با آن را واجب عینی بر همه مصری ها اعلام کردند و از سازمان های امنیتی مصری خواستند از در مقابله با تروریسم، از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

در آخرین مورد از عملیات تروریستی که در مصر رخ داد، چهار قربانی در شهر العریش مرکز استان سینای شمالی یافت شد که از ناحیه سر به ضرب گلوله کشته شده بودند.

پیش از این، گروه موسوم به "انصار بیت المقدس" وابسته به القاعده، ویدیویی منتشر کرد که در آن شماری از عناصر این گروه تروریستی در برابر دوربین نیروهای پلیس مصر را به ضرب گلوله اعدام می کنند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها