کودکان سوری، هیزم نبردهای داعش

کودکان سوری، هیزم نبردهای داعش
جمعه 23 آبان 1393 - 17:05

گروه داعش با تهدید و ارعاب خانواده های سوری، آنها را مجبور می کند تا کودکان خود را برای آموزش به پایگاههای این گروه بفرستند تا پس از شستشوی مغزی و فراگیری آموزش های نظامی، از آنها در اقدامات تروریستی خود استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروريستي داعش به از بين بردن كامل زندگي سوري ها بويژه كودكان بسنده نكرده است چرا كه در كنار محروم كردن كودكان سوري از درس خواندن و تبديل كردن مدارس و دانشگاهها به مقرهاي نظامي خود، خانواده های سوري را مجبور کرده است که آنان را به پادگانهای نظامی این گروه بفرستند تا پس از شستشوي مغزي آموزش نظامی ببینند.

پايگاه سوري التحرير در اين زمينه نوشت: گروه داعش بعد از كنترل تقريبا كامل بر استان رقه توانست شمار زيادي از كودكان رقه را از طريق ايجاد پايگاههاي آموزش نظامي وارد صفوف خود كند كه اينكار در بيشتر موارد با اكراه و بي اطلاعي خانواده هاي اين كودكان صورت گرفته است به گونه اي كه عناصر داعش اين كودكان را ربوده و درمقابل مشتي پول به علت فقر ريشه دوانده در رقه -به عنوان مركز خلافت داعش- وارد اين جهنم كرده اند.

بر اساس این گزارش، بيش از 30 كودك اهل رقه و بيش از 45 جوان در نبردهاي گروه داعش در عين العرب و ساير مناطق از هفتم اكتبر گذشته تاكنون كشته شده اند كه اكثر آنها براي عمليات انتحاري بخدمت گرفته شده اند.

گروه داعش از طريق ارعاب و سياست گرسنگي دادن به خانواده ها آنها را مجبور مي كند كه فرزندان خود را به اين پايگاههاي نظامي آموزشي بفرستند به گونه اي كه پايگاه شرعي موجود در شهرك طبقه در ريف غربي شهر رقه در هر دوره آموزشي شاهد حضور 250 تا 350  كودك است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها