آموزش سرکرده بارز داعش توسط آمریکایی‌ها !

آموزش سرکرده بارز داعش توسط آمریکایی‌ها !
پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 11:54

یکی از سرکردگان بارز گروه تروریستی داعش، قبلا توسط آمریکایی‌ها برای جنگ با روسیه آموزش دیده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های عربی به تازگی ماجرای زندگی یکی از سرکردگان داعش را منتشر کردند که قبلا از نیروهای ارتش چچن بود.
"تیمور پاترشولی" کشاورز هفتاد ساله ای است که به تازگی فاش کرده است چگونه فرزندش "ترخان" معروف به "عمر چچنی" به یکی از بارزترین و خشن ترین سرکردگان داعش تبدیل شده است.
عمر چچنی قبل از آن که به این نام معروف شود، در 27 سالگی در صفوف ارتش گرجستان جنگیده بود. وی توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده بود و پس از جنگ گرستان و روسیه در سال 2008 به درجه گروهبانی رسید. اما به دلیل ابتلا به سل بازخرید شد.
پدر این تروریست چچنی می گوید: ترخان پس از آنکه درمان شد، دوباره برای پیوستن به ارتش آماده بود و به او وعده دادند که دوباره او را به کارگیری می کنند ولی هیچگاه به این وعده خود عمل نکردند. چند ماه بعد ترخان به اتهام فروش سلاح به شورشیان چچنی دستگیر و به تحمل 3 سال زندان محکوم شد.
ترخان پس از آزادی به همراه چند تن دیگر از همقطارانش در زادگاهش در منطقه پانکیس به صفوف داعش در سوریه و عراق ملحق شد.
پدر عمر چچنی گفت: فرزندم فقط دو بار از سوریه با مان تماس گرفت و از من پرسید که آیا دعا می کنم و من هم به او گفتم که حتما چنین کاری می کنم .. به او گفتم که من به درگاه قدیس جورجیوس دعا می کنم، و او هم تلفن را قطع کرد.
"شوتا اوتیاشولی" از مسؤولان ارشد سابق در وزارت خارجه گرجستان می گوید: حدود 70 نفر از اهالی منطقه پانکیس در صفوف داعش می جنگند.
وی با این حال تأکید کرد که در پانکیس هیچ کسی افراطی نیست، ولی شاید برخی جوانان این منطقه به ترخان که اکنون در دنیا معروف شده است افتخار می کنند؛ اگر او بازیکن فوتبال بود، شاید همه آنان اکنون به این ورزش علاقمند بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها