دبیرکل حزب الله: تروریسم به حامیان آن رسید

دبیرکل حزب الله: تروریسم به حامیان آن رسید
جمعه 19 دی 1393 - 17:35

دبیرکل حزب الله لبنان اقدامات توهین آمیز کنونی علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را در طول تاریخ بی سابقه دانست و گفت؛ تروریسم اکنون به کشورهایی رسیده است که آمدن تروریستها به منطقه ما را تسهیل کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" عصر جمعه در مراسمی به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) گفت: گروه‌های تروریستی با اقدامات خود به پیامبر (ص) توهین کردند؛ آنان سرها را قطع می‌کنند و هزاران نفر را سر می‌برند و فیلم آن را در رسانه‌ها منتشر می‌کنند؛ و افراد را در یمن به دلیل برگزاری مراسم میلاد پیامبر به قتل می‌رسانند، آیا آنان اینگونه از دین حضرت محمد (ص) دفاع می‌کنند ؟!
سید حسن نصرالله با اشاره به گسترش اینگونه اقدامات از نظر جغرافیایی از افغانستان به سوریه و عراق گفت: اکنون این اقدامات به کشورهایی رسیده است که به تروریست‌ها برای رسیدن به کشورهای ما ویزا دادند و رسیدن آنان را تسهیل کردند؛ و این امر قابل پیش بینی بود.

* توهین رسانه ها و تروریستها به پیامبر (ص)

سید حسن نصرالله تأکید کرد: رسانه‌ها و تروریستها به صورتی به پیامبر (ص) توهین کردند که از زمان بعثت تا کنون چنین توهین هایی انجام نشده بود؛ این توهین‌ها در طول تاریخ بی سابقه است.

* گروره‌های تروریستی کشورهای منطقه و اسلام را تهدید می‌کنند
سید حسن نصرالله افزود: امت اسلامی باید در مقابله با اقدامات تروریستی و رد هرگونه ارتباط این اقدامات با اسلام، بایکدیگر همکاری کند.
وی افزود: امت اسلامی همچنین باید گروه‌های تروریستی را به انزوا کشانده و آنها را از بین ببرد.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: این گروه ها تهدیدی برای حال و آینده کشورهای منطقه هستند؛ و فراتر از آن، خطری برای دین اسلام و رسول (ص) و جایگاه ایشان و قرآن هستند.
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: هنگامی که نوبت به دفاع از اسلام می‌رسد، بسیاری از شروط و قید و بندها ساقط می‌شود؛ و کار به جایی مانند دوران امام حسین (ص) در کربلا می‌رسد؛ جایی که با وجود تعداد کم یاران، باید از اسلام دفاع کرد.

 * مقابله با تروریستها برای دفاع از اسلام است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقابله با گروه‌های تکفیری فقط برای دفاع از مناطق و دولتها و نقشه سیاسی نیست؛ بلکه به دلیل اقدامات تروریستها در دنیا، بالاتر از آن و برای دفاع از اسلام است. این مسؤولیتی است که همه ما باید آن را بپذیریم.
* گفتگوی حزب الله و جریان المستقبل
سید حسن نصرالله اظهار داشت: گفتگوی حزب الله لبنان و جریان المستقبل با نظارت نبیه بری (رئیس مجلس) با جدیت مطلوب ادامه دارد، و این گفتگوها منافع بسیاری برای لبنان دارد.
وی افزود: با توجه به جلسه‌های گفتگو می‌توانم از دیدگاه مثبت برای رسیدن به نتیجه بگویم؛ ما و همه افراد مربوط به گفتگو واقع‌گرا هستیم و سقف آن را بالا نمی بریم؛ و می دانیم که رسیدن به توافق فراگیر دشوار است؛ ما می خواهیم درباره هرچه که می توان به توافق رسید، توافق کنیم و مسائل مورد اختلاف را در چارچوبهای مشخصی قرار دهیم.
* مخالفت برخی طرفها با گفتگوی مسیحیان و مسلمانان در لبنان
سید حسن نصرالله گفت: این گفتگو نتایج مثبتی بر فضای مذهبی لبنان می گذارد؛ البته برخی گفتگوی مسلمانان و مسیحیان لبنانی را تحمل نمی کنند و برخی به دنبال جنگ مسیحیان و مسلمانان هستند و در این راه گروه های تکفیری به آنها کمک می کنند.

وی با این حال گفت: ما نمی گوییم که این گفتگو امور راهبردی را حل می کند؛ چرا که لبنان و منطقه با شدیدترین توفانها مواجه شده به همین دلیل سقف گفتگوی حزب الله و المستقبل، حفظ کشور است.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه این گفتگو، بین دو گروه لبنانی و راهی برای گفتگوی ملی است، اظهار داشت: ما از گفتگو با المستقبل به عنوان جایگزینی برای گفتگوی ملی یا گفتگوی گروه های سیاسی بایکدیگر، سخن نمی گوییم؛ ما هرگونه گفتگو بین گروه های لبنانی را تأیید می کنیم و حزب الله از گفتگوی جریان المستقبل با هر جریان ملی دیگر لبنانی استقبال می کند. زیرا این گفتگوها می تواند موجب گفتگوهای فراگیر ملی شود.

* بازداشت شیخ سلمان، بسیار خطرناک است
دبیرکل حزب الله لبنان درباره بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق گفت: اقدام مسؤولان بحرینی در بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اقدامی بسیار خطرناک است.
سید حسن نصرالله ادامه بازداشت شیخ سلمان را نیز بسیار خطرناک دانست و اظهار داشت: این اقدام بیانگر آن است که مسؤولان بحرینی به بن بست رسیده اند؛ مردم بحرین خواستار حقوق خود هستند و از ساده ترین حقوق آنان نیز داشتن پارلمانی منتخب است؛ نه اینکه مجلس منتخب باشد و برخی اعضای تعیین شده از سوی دولت در مجلس شرکت کنند.
وی تأکید کرد: مردم بحرین به صورت مسالمت آمیز به فعالیت پرداختند، و این امر حرکت آنان را از دیگر تحرکات متمایز می کند؛ ولی در مقابل به سوی آنها آتش گشوده شد و مردم این کشور در خیابانها کشته شدند درحالیکه حتی چاقو همراه خود نداشتند.

* کشتار مردم بحرین با وجود مسالمت آمیز بودن حرکت آنان
سید حسن نصرالله تأکید کرد: با این حال مردم بحرین همچنان بر مسالمت آمیز بودن حرکت خود اصرار دارند؛ که این امر رژیم حاکم را بیشتر در تنگنا قرار داد.
وی افزود: رهبری مخالفان و در رأس آنان شیخ عیسی قاسم و جمعیت وفاق و دبیرکل آن شیخ علی سلمان بر مسالمت آمیز بودن این حرکت اتفاق نظر دارند.
سید حسن نصرالله گفت: حاکمان بحرین به مردم بحرین حمله می کنند و درحالی مردم را در خیابانها می کشند که این مردم هیچگاه دست به خشونت نزده اند.
سید حسن نصرالله ادامه داد: حاکمان بحرین از گفتگوی ظاهری سخن می گویند و نه گفتگوی واقعی؛ این درحالی است که مخالفان همواره خواستار گفتگو بوده اند و رژیم حاکم نیز همواره از گفتگو فرار می‌کند.
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ادامه تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین از 4 سال قبل، آن را الگویی متمایز و متفاوت در دنیا دانست و گفت: در همه میادین، تحرکات به خشونت کشیده شد ولی در بحرین چنین نشد؛ نه به خاطر اینکه مردم بحرین نمی توانند از سلاح استفاده کنند یا نمی توان به بحرین و یا مبارزان در بحرین سلاح رساند چرا که بحرین مانند هر کشور دیگر در دنیا است؛ و حتی به بسته ترین کشورها نیز سلاح و افراد مسلح وارد می شود.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: علما و رهبران سیاسی بحرینی بر ادامه راه به صورت مسالمت آمیز تأکید دارند.

* پروژه صهیونیستی در بحرین تکرار می شود
سید حسن نصرالله اظهار داشت: کشورها و دولتها و بسیاری از کسانی که از انقلابها در کشورهای عربی حمایت کردند، در مقابل بحرین و ظلمی که به مردم این کشور می شود توقف کردند؛ در بحرین طرحی مانند پروژه صهیونیستی وجود دارد، در این کشور اعطای تابعیت به بیگانگان و حمله به مردم صورت می گیرد؛ افرادی از مناطق مختلف دنیا به بحرین آورده می شوند و به آنان تابعیت و کار داده می شود، درحالیکه ساده‌ترین حقوق از ساکنان اصلی آن سلب می شود، و به خاطر هرگونه موضع گیری به زندان می افتند و یا تابعیت آنها لغو می شود.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: روزی می آید که در بحرین مردم دیگری ساکن می شوند، مانند آنچه که صهیونیستها در فلسطین انجام می دهند تا مردمی دیگر در آن سرزمین ساکن شوند. البته مردم بحرین با وجود هر اتفاقی به حرکت خود ادامه دادند.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: رژیم حاکم در بحرین تلاش کرد تا جوانان این کشور را به سوی خشونت بکشاند، زیرا روی آوردن جوانان به خشونت، به نفع حاکمیت در این کشور است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه رهبرانی که بر مسالمت آمیز بودن حرکت خود در بحرین اصرار می ورزند به زندان می افتند؛ اتهام شیخ علی سلمان مبنی بر تحریک مردم به خشونت نادرست است.
وی تأکید کرد: اقدام دولت بحرین حماقت است؛ چرا که نمی‌تواند حرکت مردم این کشور را متوقف کند؛ ولی اگر بتواند اکثریت مردم بحرین را به زندان بیندازد، حرکت مردم در خیابانها متوقف می شود ولی در زندانها متوقف نخواهد شد.
سید حسن نصرالله با اعلام حمایت و همبستگی با حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین گفت: از همگان می خواهیم مظلومیت ملت بحرین را بیان کنند؛ من از اصرار و پافشاری علمای بحرین بر مسالمت آمیز بودن حرکت مردم حمایت می کنم؛ رژیم حاکم به دنبال آن است که مردم بحرین را به خشونت بکشاند و این امر به نفع این کشور نیست.

پربیننده ترین خبرها