سمینار همبستگی با شیخ علی سلمان در تونس

سمینار همبستگی با شیخ علی سلمان در تونس
سه شنبه 23 دی 1393 - 21:46

العالم - طیف های مختلف سیاسی تونس در سمینار همبستگی با شیخ علی سلمان از رفتار سیاسی مسالمت آمیز و نقش وی در جنبش مردمی بحرین قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یوسف ربیع رئیس انجمن حقوق بشر بحرین با اشاره به مخالفت گروه ها و شخصیت های سیاسی شرکت کننده در این سمینار با بازداشت شیخ علی سلمان افزود: آن ها به شخصیت دبیر کل جمعیت وفاق علاقمندند و نقش وی را در جنبش مردمی بحرین ارج می نهند.

یوسف ربیع، که به تازگی از تونس به بیروت بازگشته است، تاکید کرد: بحرینی ها علاقمندند نمونه ای از دمکراسی در کشور برقرار شود که مشابه تجربه تونس باشد.

وی افزود: بحرینی ها خواستار نمونه ای از دمکراسی هستند که بر پایه حقوق شهروندی برابر، عدالت، احترام به حقوق بشر و مشارکت واقعی مردم در امور سیاسی کشور باشد. همه این ارزش های والا در قوانین و منشورهای بین المللی آمده است که دولت بحرین آن ها را امضا کرده است.

روز گذشته - دوشنبه - اجلاسی با حضور فعالان، سازمان ها و نهادهای حقوق بشری تونس درحمایت از انقلاب مسالمت آمیز ملت بحرین و محکومیت بازداشت 'شیخ علی سلمان' دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق برگزارشد.

شرکت کنندگان دراین اجلاس با ستایش مقاومت و پایداری ملت بحرین، حمایت خود را از انقلاب صلح آمیز آن اعلام کردند و آزادی دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را از زندان های رژیم آل خلیفه خواستار شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها