توهین نژادپرستانه فرمانده صهیونیست به کشورهای عربی

توهین نژادپرستانه فرمانده صهیونیست به کشورهای عربی
سه شنبه 30 دی 1393 - 21:15

العالم - رئیس پیشین واحد اطلاعات نظامی ارتش رژِیم صهیونیستی (آمان) در اظهاراتی نژاد پرستانه کشورهای عربی اطراف سرزمین های اشغالی را حیوان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم ، روزنامه هاآرتص برای نخستین بار سخنان نژادپرستانه ژنرال ذخیره " عاموس یادلین" را منتشر کرد که در آن اعراب را حیوان می نامد و می گوید : اسرائیل همچون یک ویلا در میان جنگلی است که حیواناتی در این جنگل با همدیگر بازی می کنند.

هاآرتص با اشاره به اینکه این سخنان یادلین ، اکتبرسال 2013 در کنفرانسی در دانشگاه هاروارد آمریکا بیان شد ، افزود : کنفرانس مذکور برای بررسی روابط آمریکا و اسرائیل و خطرات پیش روی واشنگتن و تل آویر برگزار شده بود و دان مریدور وزیر پیشین اطلاعات و انرژی اتمی اسرائیل نیز در آن حضور داشت.

این روزنامه صهیونیستی نوشت : یادلین در آن کنفرانس علاوه بر توصیف کشورهای عربیِ اطراف اسرائیل به حیوانات گفت : " اسرائیل همچون جزیره ای نسبتاً آرام در یک دریای طوفانی است. "

هاآرتص همچنین سخنانی از عاموس در باره رویدادهای روزهای اخیر و شهادت تعدادی از افراد حزب الله در سوریه منتشر کرد که در آن می گوید : "ما نتوانستیم توانمندی های حماس و حزب الله لبنان را نابود کنیم ولی توانستیم این دو گروه را از حمله به اسرائیل بازداریم ."

این ژنرال صهونیست افزود : ما کارت های شناسائی کسانی که امنیت اسرائیل را به خطر می اندازند، بررسی نمی کنیم زیرا گناه این افراد روی پیشانی آنها نوشته شده است.

یادلین درباره حمله هوائی دو روز پیش اسرائیل به بخش تحت کنترل سوریه در بلندی های اشغالی جولان گفت: در صورت وجود فرماندهان ایرانی در سوریه باید پیش از آغاز چنین حملاتی راهکارهای دفع خطرِ ناشی از ایرانی ها را بررسی کرد و پیش بینی می شود که حزب الله لبنان در واکنش به کشته شدن شش تن از نیروهایش در سوریه عملیاتی اجرا کند ولی این عملیات در آینده نزدیک نخواهد بود.

یادلین درباره مذاکرات گروه 1 + 5 و جمهوری اسلامی ایران نیز اظهارکرد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران لیبرال نیست و برای تغییر نظام حاکم ایران تلاش نخواهد کرد. باید غنی سازی اورانیوم ایران را حداقل دو سال به عقب برگرداند.

یادلین در باره تظاهراتی که علیه محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر در سال 2013 برگزار شد نیز گفت: اسرائیل از برگزاری تظاهرات خشنود بود و با آمریکا در باره مساله تظاهرات همفکر و همرأی نبود. اخوان المسلمین مصر انقلاب 25 ژانویه را تصاحب کرده بود و آنچه هم اکنون در این کشور می گذرد ، احیای انقلاب است .

حزب کار به ریاست اسحاق هرتزوگ و حزب جنبش به ریاست تزیپی لیونی ائتلافی به نام " کمپ صهیونیستی " تشکیل داده اند. این دو حزب اعلام کردند ژنرال ذخیره عاموس یادلین رئیس پیشین سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (آمان) در صورت پیروزی این ائتلاف در انتخابات آتی کنیست (پارلمان) متصدی پست وزارت امنیت داخلی خواهد شد.

انتخابات کنیست روز 17 مارس 2015 برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها