مطالبات یمنی ها در تظاهرات صعده چه بود ؟ + فیلم

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 11:40

یمنی ها با تظاهرات در شهر صعده در شمال این کشور، اهانت به رسول گرامی اسلام (ص) را محکوم و تاکید کردند انتشار کاریکاتور موهن، بیانگر بی احترامی غرب به اسلام و مقدسات اسلامی است.

"احمد المختفی" خبرنگار شبکه العالم از صعده گزارش داد، مردم یمن با تظاهرات درشهر صعده همچنین مخالفت خود را با کودتا علیه توافقنامه صلح و مشارکت ملی و نیز با پیش نویس قانون اساسی جدید که با پیشنهاد تبدیل یمن به 6 منطقه فدرال درصدد تجزیه کشور است، اعلام کردند.

هزاران نفر از یمنی ها از مناطق مختلف کشور با راهپیمایی در خیابان ها، خشم و غضب خود را به انتشار دوباره تصاویر موهن به پیامبر اسلام نشان دادند و از امت های عربی و اسلامی خواستند که همه کشورها و سازمان هایی را که به رسول گرامی اسلام اهانت می کنند، از نظر سیاسی و اقتصادی تحریم کنند.
"محمد عبد الكريم الحوثي" ریيس کمیته انقلابیون یمن در گفت وگو با العالم خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد و افزود: فرانسه را تحریم و جنگ اقتصادی را بر آن ها تحمیل کنید.

مردم خشمگین یمن در پایان تظاهرات با انتشار بیانیه ای، اهانت به حضرت محمد(ص) را محکوم کردند و از مجله فرانسوی "شارلی ابدو" که کاریکاتور موهن به رسول اسلام را بازنشر کرد، به علت تحریک احساسات مسلمانان و روشن کردن شعله خشونت و تنش انتقاد کردند.

"علی المؤيدی" سخنگوی انقلابیون یمنی، با قرائت بخشی از بیانیه ای اختتامی، اهانت به رسول گرامی اسلام و نیز به مقدسات و شخصیت های اسلامی را محکوم کرد.

مخالفت تظاهرکنندگان با تجزیه کشور

شرکت کنندگان دراین تظاهرات در صعده، همچنین مخالفت خود را با دور زدن توافقنامه صلح و مشارکت ملی و نیز با تجزیه یمن به 6 منطقه فدرال اعلام کردند و طرح تقسیم و تجزیه یمن را طرحی خارجی علیه کشور دانستند.

تظاهرکنندگان همچنین از قبایل یمنی و نیروهای ارتش خواستند از کمیته های مردمی که مدافع ثبات و سازندگی یمن هستند، حمایت کنند.

تظاهرکنندگان "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری یمن و مشاوران وی را مسوول پیامدهای درگیری ها در صنعا دانستند.

"ضيف الله رسام" ریيس شورای همبستگی قبیله ای یمن، در گفت وگو با شبکه خبری العالم خطاب به ارتش و قبایل خاطرنشان کرد، "شما را به حمایت از کمیته های مردمی و نیروهای انقلابی برای حفظ دستاوردهای انقلاب از جمله توافقنامه صلح و مشارکت ملی دعوت می کنیم".

یاد آور می شود که کمیته های مردمی یمن شامل نیروهایی از گروه های مختلف انقلابی است که در صدد حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب این کشور پس از کنار رفتن حکومت علی عبدالله صالح، رییس جمهور پیشین این کشور، هستند.

"علی المؤيدی" سخنگوی انقلابیون نیز مخالفت خود را با درگیر کردن ارتش در درگیری های داخلی و بازداشتن آن از ماموریت اصلی که حمایت از کشور و حفظ حاکمیت و استقلال آن است، اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها