شباهت‌های حوثی و سید حسن نصرالله از نگاه فرانس‌پرس

شباهت‌های حوثی و سید حسن نصرالله از نگاه فرانس‌پرس
چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 18:47

خبرگزاری مشهور فرانسوی در تحلیلی، "عبدالملک حوثی" را رهبر جوانی معرفی کرد که از نظر شیوه بیان و مضمون سخنرانی‌ها، تداعی‌کننده سید حسن نصرالله است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانس پرس نوشت: عبدالملک حوثی رهبر جوان جنبش انصارالله یمن، از نظر شیوه بیان و مضمون سخنرانی هایش که همواره بر مبارزه با فساد، درخواست مشارکت ملی و دشمنی با مستبدان غربی و اسرائیل تاکید می کند، یادآور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان است.

این گزارش می افزاید: عبدالملک حوثی که هیچ تخصص نظامی پیشرفته ای ندارد، در سال 2004 و در 24 سالگی، بعد از شهادت برادرش زمام امور جنبش انصار الله یمن را به دست گرفت.

به نوشته این خبرگزاری، رهبر انصارالله یمن همواره با چفیه یمنی و خنجر به کمر، ظاهر می شود و مانند سید حسن نصرالله، لحن قاطع خود را با لبخند ها و انتقاد از شیوع فساد در کشور در هم می آمیزد و وعده افشاگری در این خصوص می دهد؛ وی در ایجاد شور و هیجان سیاسی و جلب توجه رسانه ها با تعیین جدول زمانی، مهارت خاصی دارد.

حوثی علی رغم تمایل به سخنرانی طولانی و ارتباط رسانه ای با مردم یمن، به هیچ وجه در تجمعات عمومی حاضر نمی شود و در محل استقرار خود در صعده در شمال غرب یمن باقی می ماند و سخنانش از طریق ویدیو کنفرانس پخش می شود.

مردم یمن علاقه خاصی به حوثی به عنوان رهبر خود دارند و او معمولا از مصاحبه اجتناب کرده و به پذیرفتن هیئت ها و گفت وگو از طریق نمایندگان خود اکتفا می کند.

 "ایلی الهندی" استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه نوتر دام لبنان در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: همه گروه ها و احزاب سیاسی و مسلح شیعی و ایرانی، حزب الله و حسن نصرالله را الگوی خود می دانند و انصارالله یمن نیز در همین مسیر حرکت می کند.

وی افزود: انصار الله یمن به صراحت از گفتمان حزب الله لبنان الهام گرفته است و در گفتمان خود همواره بر دشمنی با اسرائیل تاکید می کند این درحالی است که یمن از اسرائیل بسیار فاصله دارد. شعار جنبش انصارالله یمن نیز الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

عابد المهذری روزنامه نگار یمنی هم با اشاره به برخی خصوصیات حوثی گفت: او بسیار مطالعه می کند... شعر می سُراید و به سروده ها و هنرهای اسلامی علاقه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها