نظامیان فرانسه در صفوف تروریست ها

نظامیان فرانسه در صفوف تروریست ها
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 09:45

العالم ـ مقام های فرانسوی فاش کردند که ده نظامی سابق فرانسوی به شبکه های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع وزارت دفاع فرانسه که این مطلب را فاش کرده است ، ضمن ابراز نگرانی از خطرات افراطی گری در داخل ارتش کشورش، گفت : نگرانی ما برای این نظامیان سابق نیست بلکه باید از گسترش پدیده افراطی گری در ارتشمان جلوگیری کنیم.

رادیوی "ار اف ای" و روزنامه لوبینیون تاکید کرده بودند که حدود ده نظامی سابق فرانسوی که برخی از آنها به نیروهای ویژه و تیپ خارجی وابسته بودند، به جهادی ها در عراق و سوریه پیوستند.

خبرگزاری سوری سانا هم گزارش کرد ، جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه در پاسخ به سوالاتی در خصوص این اطلاعات، در یک نشست مطبوعاتی درباره تدابیر جدید فرانسه برای مبارزه با تروریسم گفت: ماجراجویی جهادی برخی نظامیان سابق را فریفت؛ اما این موارد بسیار نادر است. بخش حفاظت و امنیت وزارت دفاع بر مراقبت و کنترل خود خواهد افزود و ابزارها و راه های بیشتری را بکار خواهد گرفت. 

بنا به گفته رادیو ار اف ای، نظامیان مذکور در کنار گروههای تروریستی از جمله داعش خواهند جنگید و یکی از آنها رهبری یک گروه حدود 10 نفره فرانسوی را به عهده دارد که آنها را برای جنگ در سوریه آموزش داده بود و برخی دیگر کارشناس مواد منفجره هستند.

به نوشته روزنامه لوبینیون یکی از این نظامیان در نیروی تفنگداران دریایی در بایون واقع در جنوب غرب فرانسه خدمت کرده بود که از تیم های نخبه در ارتش فرانسه به شمار می آید و وابسته به فرماندهی عملیات ویژه است.

مانویل فالس نخست وزیر فرانسه نیز در یک نشست مطبوعاتی در کاخ الیزه از مجموعه ای از تدابیر امنیتی و قانونی برای مبارزه با تروریسم در کشورش خبر داد و گفت: فرانسه 425 میلیون یورو برابر با 463 میلیون دلار برای انجام این تدابیر امنیتی به منظور منع وقوع حملات در خاک کشورش هزینه خواهد کرد.

یادآور می شود که کریستوف کورنوفان نویسنده فرانسوی تاکید کرد که تعداد فرانسویهایی که به گروههای تروریستی در سوریه و عراق ملحق می شوند و یا تلاش می کنند که به این گروهها بپیوندند، روز به روز افزایش پیدا می کند.

فرانسه اینک به "بزرگترین گردان داوطلبان اروپایی" برای پیوستن به گروههای تروریستی تبدیل شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها