اوغلو: نمی توانیم مرزهای خود را کنترل کنیم !

اوغلو: نمی توانیم مرزهای خود را کنترل کنیم !
جمعه 3 بهمن 1393 - 17:52

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که متوقف کردن نفوذ عناصر مسلح از ترکیه، امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه خبری "سوریا الان" تأکید کرد: دو روزنامه انگلیسی ایندی پندنت و تایمز، اظهارات احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه پس از دیدار با "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در لندن را برجسته کردند که گفته بود: کنترل مرزها با سوریه و جلوگیری از نفوذ جنگ جویان بیگانه برای پیوستن به داعش، غیر ممکن است.
داود اوغلو خاطرنشان کرد: ترکیه، نمی تواند مرزهای 510 مایلی خود با ترکیه را ببندد، به ویژه که این مسافت سرشار از اماکنی است که عبور از آن ها امکان پذیر است و هزاران داوطلبِ خارجی برای جنگ از آن عبور می کنند. ترکیه نمی تواند در سراسر این مرزها، سرباز بگمارد.
وی در عین حال اذعان کرد: ترکیه، که به کوتاهی در زمینه جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح بیگانه به سوریه متهم می شود، نه پیروزی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را در این جنگ می خواهد و نه پیروزیِ داعش؛ ترکیه همچنین، ارتباطی به قدرت گرفتن داعش ندارد.
نخست وزیر ترکیه در ادامه مدعی شد که اگر جامعه جهانی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه آمادگی نداشته باشد، تنها جایگزینِ ممکن آموزش و مسلح کردنِ کسانی است که آنان را "معارضانِ معتدل" نامید.
داود اوغلو همچنین داعش را درنتیجه حمله به عراق و اشغال این کشور توسط آمریکا در سال 2003 دانست.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها