مقابله پیشمرگه با داعش و پیشروی به سمت موصل

جمعه 10 بهمن 1393 - 14:51

موصل، العالم ـ درگیریها میان نیروهای پیشمرگه کرد عراق و عناصر گروه تروریستی داعش در محور بعشیقه نوران در شمال شرق استان موصل شدیدتر می شود و نیروهای امنیتی تاکنون خسارتهای بیشماری به این گروه وارد کرده اند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در شمال عراق گزارش داد: درگیریها میان نیروهای پیشمرگه و تروریستهای داعش در محور بعشیقه نوران واقع در شمال شرق استان موصل شدیدترمی شود و عناصر مسلح داعش که در حمله خود به نیروهای مستقر در محور بعشیقه، تلفات و خسارتهای بیشماری متحمل شدند، سعی می کنند تا هر از گاهی به حملات خود ادامه دهند؛ اما نیروهای امنیتی به مقابله با آنها برخاسته اند.

یکی از نیروهای مستقر در محور بعشیقه در گفت وگو با خبرنگار العالم توضیح داد که نیروهای پیشمرگه با عناصر داعش مقابله کرده و خسارتهای بسیاری به آنها وارد کردند. داعش عناصر تروریستی انتحاری و نیز خودروهای بمب گذاری شده به همراه داشت اما این خودروها در فاصله دور منفجر شدند و پیشمرگه توانستند عناصر زیادی از داعش از جمله برخی فرماندهان آنها را به هلاکت برسانند.

عناصر مسلح تلاش کردند تا با کمک خودروها و موتورسیکلت های بمبگذاری شده و کمربندهای انفجاری به منطقه نفوذ کنند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شده و مجریان این طرح را به هلاکت رساندند.

یک نیروی پیشمرگه دیگر به خبرنگار العالم گفت: نیروهای پیشمرگه تمام حملات داعش را خنثی کرده و اجساد کشته شدگان داعش را در میدانهای جنگ رها کردند.

نیروهای پیشمرگه مستقر در خط مقدم محور بعشیقه نوران همچنین آمادگی کامل خود را برای مبارزه با عناصر داعش و بازپس گیری شهر موصل اعلام کردند.

یکی از این نیروهای پیشمرگه در گفت وگو با خبرنگار العالم، روحیه نیروهای مستقر در بعشیقه و نزدیک موصل را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: ما آماده مقابله با عناصر داعش در هرکجا که باشند، هستیم و می خواهیم به خویشان و دوستان خود در موصل بگوییم که ما برای آزادی شما می آییم".

عناصر داعش در اقدامی دیگر تلاش کردند که نیروهای پیشمرگه را در چندین محور در بعشیقه هدف قرار دهند اما پس از مقابله و ایستادگی نیروهای پیشمرگه، تلاش آنها با شکست مواجه شد و شماری از عناصر و خودروهای نظامی خود را از دست دادند.

پربیننده ترین خبرها