سعودی ها از مقایسه شدن با داعش دلگیر شدند

سعودی ها از مقایسه شدن با داعش دلگیر شدند
چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 21:39

العالم - عربستان ، مقایسه میان نحوه اجرای مجازات اعدام دراین کشور با اجرای این مجازات از سوی گروه تروریستی داعش را نادرست دانست.

به نوشته روزنامه آمریکایی " دی ویک "  The week"، " منصور الترکی " سخنگوی وزارت کشوسعودی در واکنش به مقایسه نحوه مجازات اعدام در عربستان و داعش که توسط برخی روزنامه ها و سایت های خبری مطرح شد، گفت : اختلاف زیادی میان مجازات اعدام درعربستان با مجازات اعدامی که عناصر داعش اجرا میکنند، وجود دارد ؛ علی رغم اینکه هر دوی آن ها از شیوه گردن زدن به هنگام مجازات اعدام استفاده می کنند.

الترکی  درمصاحبه ای که شبکه تلویزیونی" ان .بی. سی " آمریکا دیروز آنرا پخش کرد، افزود: " کشتن افراد بدون وجود سیستم قضایی مبتنی بر عدالت، جنایت به شمار می رود و این وضعیت در مناطق تحت سلطه داعش حاکم است ؛ چرا که داعش روشی مشروع برای کشتن مردم ندارد و تفاوت میان دو نوع شیوه قتل واضح است".

وی تصریح کرد عربستان مجازات اعدام را براساس حکم قضایی اجرا می کند، درنتیجه این حکم ، ظلم به هیچ فردی نیست اما مساله درباره گروه تروریستی داعش تفاوت می کند، زیرا این گروه، هیچ وسیله مشروعی دراختیار ندارد که با استناد به آن به قتل اقدام کند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اظهار داشت " وقتی مجازات اعدام را در عربستان اجرا می کنیم، مجری حکم و دستوری هستیم که دادگاه صادرمی کند، نه اینکه قتل بر اساس تصمیمات ظالمانه باشد".

پربیننده ترین خبرها