پشت پرده پروازها از ترکیه به یمن

پشت پرده پروازها از ترکیه به یمن
جمعه 17 بهمن 1393 - 13:37

يك سياستمدار يمنی، دولت تركيه را به تلاش براي سوء استفاده از خلا سياسی در جنوب يمن به منظور افزايش تماس های خود با گروههای تروريستی از طريق افزايش شمار پروازهای هوايی از آنکارا به عدن متهم كرد.

"عبدالله الشامی" عضو كميته عالي انقلابي يمن در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: حزب تجمع برای اصلاحات در یمن درحال تعلل و فرار از مسؤولیتها است. اين درحالي است كه ما در كميته انقلابي درتلاش براي انتقال مسالمت آميز قدرت و تضمين همه اقدامات مربوط به اين امر و پر كردن خلا سياسي ايجاد شده در نتيجه استعفاي رئيس جمهور و نخست وزير هستيم.
وي افزود: هرگونه توافق گروه هاي سياسي يمن نتيجه فشار انقلابيون خواهد بود و اگر اين فشار نبود، نيروهاي سياسي به انتقال مسالمت آميز قدرت تن نمي دادند اما با اين حال، هر جريان سياسي كه براي مانع تراشي در امور تلاش كند، بيشترين زيان را در اين مرحله خواهد داد.
عبدالله الشامي نيروها و جريان هاي سياسي را به پيوستن به تحولات سياسي كنوني يمن و اختصاص جايگاهي براي خود دعوت كرد چرا كه كميته انقلابي به آنها پيشنهاد مشاركت در امور داده است و اين همان خواسته اي بوده است كه كميته انقلابي به همراه اين نيروها از سال 2011 ميلادي بدنبال آن هستند.
وي افزود: ما در زمينه انتقال قدرت تلاش مي كنيم و زمان زيادي پيش روي ما براي مانور دادن يا فرار به جلو و وقت كشي در انتظار ايجاد شرايط مناسب ديگري نيست.
عبدالله الشامي با اشاره به اينكه برخي جريان هاي يمني با اهداف داخلي همراه نيستند و از خارج دستور مي گيرند، گفت: ما اميد زيادي به آنها نداريم و به ملت يمن اطمينان مي دهيم كه زمام امور را در دست داريم و بزودي تشكيل نهادها و ايجاد قدرت سياسي جديدي را اعلام خواهيم كرد كه نماينده انقلاب و خط مشي آنها باشد.
الشامی خاطرنشان کرد: اطلاعات و اخبار نشان مي دهد كه توافقي درباره تشكيل شوراي رياست جمهوري وجود دارد اما برخي تعلل ها و فرار از مسؤولیتها و تقسيم نقش ها وجود دارد به گونه اي كه يكبار حزب وحدتگراي ناصري از گفت وگوها كنار مي كشد اما بار ديگر باز مي گردد و بار ديگر حزب تجمع براي اصلاحات اينكار را مي كند و هدف از اين كارها همان تلاش براي وقت كشي و بحراني كردن اوضاع و سوء استفاده از خلا سياسي حاكم و نبود قدرت سياسي و توقف كامل روند سياسي است؛ امري كه آنها را بيشتر رسوا مي كند.
وي درباره درخواست تركيه براي افزايش تعداد پروازها بين آنكارا و شهر عدن يمن گفت: پروازها بين يمن و تركيه از دوسال پيش آغاز شد و اطلاعاتي درباره جذب گسترده جنگجويان رسيده است به گونه اي كه اين جنگجويان به تركيه اعزام مي شوند و از آنجا آنها را وارد شمال سوريه مي كنند. شمار زيادي از جنگجويان وابسته به شبكه القاعده براي نبرد در صفوف داعش و ساير گروههاي تروريستي در سوريه اعزام شده اند.
عبدالله الشامي گفت: افزايش شمار پروازهاي تركيه به جنوب يمن بدان معنا است كه تركيه تلاش براي سوء استفاده از اوضاع و خلا موجود در عدن را آغاز كرده تا از اين طريق تماس هاي خود با گروههاي تروريستي در جنوب يمن را افزايش دهد.
MKH-5-22:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها