کردهای عراق: انقلاب اسلامی ایران، حامی مستضعفان است

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 11:06

اربیل (العالم) شخصیت های کُرد عراقی تأکید کردند، انقلاب اسلامی ایران حمایت از ملت های مستضعف و ستم دیده را در صدر اولویت ها و اهداف خود قرار داده است.

"سامی الفیلی" رئیس انجمن کردهای فیلی منطقه کردستان به خبرنگار العالم گفت: ملت ایران، از آوارگان سایر کشورها به بهترین روش استقبال کردند و زمانی که ما از کشورمان آواره شده و به ایران پناه بردیم، ایرانی ها، به گرمی ما را پذیرفته و حتی در منازل خودشان ما را اسکان دادند و این امر، نشان دهنده آن است که انقلاب ایران به رهبری امام خمینی (قدس سره) ، کاملا اسلامی است. ما سالروز این انقلاب عظیم را تبریک می گوییم.
نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در منطقه کردستان نیز در این باره گفت: بی تردید انقلاب اسلامی ایران در سالیان گذشته در همه زمینه ها دستاورهای شگرفی به ویژه در سطح منطقه و بین الملل دست یافته است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، در ارائه کمک به ملت های مستضعف به ویژه ملت های تحت ستم دیکتاتورها، نقش بزرگی ایفا کرده است.
"کاروخ لطیف نادر" از اعضای ارشد اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز به خبرنگار العالم تأکید کرد: به عنوان یک کرد، نمی توانم نقش دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در زمانی آوارگی مان از کشورمان و فرار از ظلم رژیم صدام درهای کشورش را به روی ما گشود، فراموش کنم. ایران در آن برهه حساس همه آوارگان، اعم از کرد و عرب را به گرمی پذیرفت.
کاروخ نادر افزود: همچنین نباید هرگز نقش مهم ایران در حمایت از قضیه فلسطین که ایران آن را به عنوان سیاست رسمی خود قرار داد، فراموش کنیم.

"صفا منصور" فعال رسانه ای عراقی، در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم در این باره گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، پشتیبان ویاور مستضعفان است، و توانسته چهره جهان را تغییر دهد. زیرا توانست نظام ظلم و ستم را سرنگون نماید و نظامی مردمی و حامی مستضعفان برپا شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بر فلسطین، لبنان، عراق و شمار زیادی از کشورهای عربی و اسلامی تأثیر گذاشت و به الگوی سایر ملت ها برای مبارزه در راه دستیابی به حقوقشان و آزادی در همه زمینه ها تبدیل شد.

 

پربیننده ترین خبرها