تصرف یک پایگاه ارتش یمن توسط انصار شریعت

تصرف یک پایگاه ارتش یمن توسط انصار شریعت
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 14:29

العالم - گروه موسوم به انصار شریعت وابسته به گروه تروریستی القاعده در یمن از تسلط خود بر یکی از پایگاههای ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز، انصار شریعت روز پنجشنبه در صفحه خود در توییترمدعی شد: کنترل کامل اردوگاه تیپ 19 پیاده نظام ارتش یمن در منطقه  "بیجان" واقع در استان "شبوه" را به دست گرفته است.

تاکنون حکومت و ارتش یمن درباره این ادعا واکنشی نشان نداده اند.

رسانه های محلی از وقوع درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و القاعده در استان شبوه یمن خبر دادند که پس از محاصره حدود یک ساعت ادامه داشت. استان شبوه مرکز مهم تروریست های القاعده و هواداران تندروی این گروه تروریستی است.

انصار شریعت با استفاده از هرج و مرج سیاسی و ناآرامی ها در یمن طی سالهای گذشته پیش از مقابله ارتش با این گروه، برخی مناطق و شهرهای یمن را به کنترل خود درآورد.

آمریکا ، انگلیس و فرانسه روز گذشته سفارتخانه های خود را در صنعا پایتخت یمن به بهانه نبود امنیت تعطیل کردند و کارمندان و دیپلمات های خود را از این کشور خارج کردند.

کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند اوضاع یمن رو به وخامت می رود یا حداقل برخی طرف ها سعی دارند یمن را پس از قدرت یافتن گروه انصارالله در این کشور بسیار ناامن جلوه دهند تا پس از آن مقدمات دخالت خارجی در این کشور را فراهم سازند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها