هلاکت 35 داعشی به‌دست کردها در رقه سوریه

هلاکت 35 داعشی به‌دست کردها در رقه سوریه
دوشنبه 27 بهمن 1393 - 20:18

نیروهای کرد برای اولین بار توانستند وارد مخفی‌گاه داعش در استان الرقه سوریه شوند و در این استان و در اطراف عین العرب، 35 نفر از عناصر این گروه را به قتل برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، بنا به اعلام فعالان مخالف سوری، درگیری هایی در سه نقطه مختلف در اطراف شهر مرزی عین العرب - که کردها اواخر ژانویه گذشته آنرا از کنترل داعش خارج کردند – روی داد که طی آن، کردها 4 نفر از نیروهای خود را از دست دادند و شماری از عناصر داعش را به هلاکت رساندند.

22 نفر از عناصر داعش در درگیری های واقع در مرزهای استان های حلب و الرقه کشته شدند و الرقه برای اولین بار صحنه درگیری نیروهای یگان های حمایت کرد در مرزهای این استان بوده است که درنتیجه به سلطه نیروهای کرد بر یک تپه راهبردی که تپه بغدک است، منجر شد.

بنا به اعلام فعالان، درگیری ها در اطراف تپه بغدک، شدیدترین درگیری ها در منطقه از زمان آزادسازی عین العرب بوده است و هواپیماهای ائتلاف بین المللی روز یکشنبه به این منطقه حمله کرده اند.

بر اساس بیانیه نظامی ارتش آمریکا، ائتلاف بین المللی در روزهای شنبه و یکشنبه سه بار به اطراف عین العرب حمله کردند و طی این حملات، یک ساختمان و دو خودروی متعلق به داعش را منهدم کردند.

نیروهای کرد توانسته اند که در سه هفته گذشته توانستند 163 روستا را در اطراف عین العرب از سلطه داعش آزاد کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها