سلب تابعیت بحرینی‌ها با دستور مستقیم پادشاه

سلب تابعیت بحرینی‌ها با دستور مستقیم پادشاه
چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 12:58

بر خلاف ادعای رسانه‌های بحرین، پادشاه این کشور شخصاً و به طور مستقیم، دستور لغو تابعیت ده‌ها تن از شهروندان این کشور را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری «مرآة البحرین»، با مراجعه به "روزنامه رسمی" منتشر شده در 5 فوریه 2015 بحرین مشخص می شود که دستور لغو تابعیت 72 نفر از شهروندان بحرینی که در 29 ژانویه گذشته اجرا شد، برخلاف ادعای برخی رسانه ها و خبرگزاری های بحرینی، از سوی وزیر کشور صادر نشده، بلکه شخص حمد بن عیسی پادشاه بحرین این دستور را صادر کرده بود.

براساس آنچه در روزنامه رسمی درج شده، در ابتدای این حکم که حکم شماره 8 سال 2015 است، عبارت «ما حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین...» به چشم می خورد.

بدین ترتیب با دستور مستقیم پادشاه بحرین تابعیت 72 تن از شهروندان این کشور که بیشتر آنها مخالفان و فعالان عرصه رسانه بودند، در 29 ژانویه لغو گردید که واکنش های گسترده ای در پی داشت. خبرگزاری رسمی بحرین دستور لغو تابعیت را منتشر کرد، اما به مقام صادرکننده این دستور اشاره نکرد و اعلام کرد که این دستور به درخواست وزیر کشور و پس از موافقت هیئت وزیران صادر شده است. این در حالی است که به لحاظ قانونی، فرمان ها را جز پادشاه و نماینده او صادر نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها