اظهارات بی‌سابقه نخست وزیر لیبی درباره آمریکا و انگلیس

اظهارات بی‌سابقه نخست وزیر لیبی درباره آمریکا و انگلیس
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 13:52

نخست وزیر لیبی، در اظهاراتی بی سابقه اعلام کرد که آمریکا،انگلیس و نماینده سازمان ملل متحد درپی ملحق کردن اعضای گروه های افراطی به دولت وحدت ملیِ پیشنهادی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله الثنی" اعلام کرد: ما معتقدیم که برناردو لئون، نماینده سازمان ملل متحد در لیبی، با کمک آمریکا و انگلیس تلاش می کند که اعضای گروه های افراطی را به خصوص اخوان المسلمین، به دولت وحدت ملی پیشنهادی ملحق کند.
"برناردینو لئون" نماینده سازمان ملل متحد شنبه گذشته در تماسی تلفنی با الثنی، طرح تشکیل دولت وحدت ملی لیبی را به او پیشنهاد کرد.
الثنی در بیانیه ای اعلام کرد: دولت وحدت ملی پیشنهادی برای تأمین امنیت و وحدت لیبی تلاش نخواهد کرد بلکه به درگیری ها دامن خواهد زد و زمان درگیری ها را طولانی تر خواهد کرد و راه را برای فعالیت بیشتر گروه های تروریستی هموارتر خواهد کرد به عنوان مثال حملات تروریستی شهر طرابلس، قتل مسیحیان مصری در شهر سرت و حمله تروریستی اخیر شهر القبه بیانگر وخامت وضعیت امنیتی لیبی است.  
در بیانیه نخست وزیر لیبی آمده است: لئون باید بی طرفانه رفتار و برای وحدت و امنیت لیبی تلاش کند و هیأت های مذاکره کننده طرف های متخاصم این کشور را به توافق درباره تشکیل دولتی شامل شخصیت های مستقل اقناع کند.

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها