فتلاوی:آمریکا در آزادسازی تکریت سنگ اندازی می کند

فتلاوی:آمریکا در آزادسازی تکریت سنگ اندازی می کند
شنبه 1 فروردين 1394 - 23:09

حنان فتلاوی نماینده پارلمان عراق به ادعاهای دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق پاسخ داد و گفت که دولت آمریکا در عملیات آزاد سازی تکریت سنگ اندازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حنان فتلاوی، رئیس فراکسیون "اراده" در پارلمان عراق ادعاهای رئیس سابق سازمان سیا مبنی بر خطرناکتر بودن نیروهای داوطلب مردمی از عناصر گروه تروریستی داعش برای ثبات عراق را به شدت محکوم کرد.

حنان فتلاوی در بیانیه ای اعلام کرد: برابر دانستن نیروهای مردمی قهرمان با عناصر وحشی و خونریز گروه تروریستی داعش، نه تنها غیرمنصفانه بلکه جهل سیاسی است. این در حالی است که آمریکا و عوامل آن، جریان تبلیغاتی گسترده ای را علیه نیروهای مردمی به راه انداخته اند که آخرین نمونه آن، اظهارات دیوید پترائوس است.

به نوشته السومریه نیوز، فتلاوی این اظهارات "غیرمسئولانه را به منزله دخالت در امور داخلی عراق، بی احترامی به خون شهدای عراق و بخش اعظم جامعه این کشور و همه کسانی دانست که برای دفاع از عراق و عمل به فتوای مرجعیت دینی" وارد میدان شده اند و از دولت عراق خواست تا یادداشتی اعتراض آمیز به طرف آمریکایی بفرستد.

فتلاوی این پرسش را مطرح کرد که "آیا دولت عراق هنوز هم آمریکا را با وجود همه اقدامات ننگین این کشور از جمله فرو فرستادن کمک برای تروریست های داعش، بمباران مواضع ارتش و نیروهای مردمی، جلوگیری از ادامه عملیات آزاد سازی تکریت و اجازه دادن به داعش برای تجدید قوا به ویژه در حالی که در آستانه شکست کامل قرار داشت، دوست عراق می داند"؟

پربیننده ترین خبرها