ارتش ملی یمن،آماده مقابله با تحرکات منصور هادی

ارتش ملی یمن،آماده مقابله با تحرکات منصور هادی
دوشنبه 3 فروردين 1394 - 13:58

نیروهای پلیس محلی و ارتش ملی یمن، برای مقابله با حملات احتمالی گروه های شبه نظامی عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی در استان تعز در جنوب این کشور مستقر شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، موضع گیری های اخیر عبدربه منصور هادی علیه مردم انقلابی یمن، پس از اعلام بسیج عمومی توسط کمیته عالی انقلاب ضد تکفیری ها در جنوب، باعث متشنج شدن اوضاع شده است. در همین راستا، شبه نظامیان هوادار عبدربه هادی با پشتیبانی سازمان القاعده، در استان لحج، با ارتش ملی به شدت درگیر شدند.

منابع پلیس، کانون درگیری را دروازه های استان لحج و منطقه الحوطه اعلام کردند که در دست عناصر القاعده است.

عناصر عبدربه منصور هادی و تروریست های القاعده، در مناطقی که بر آن مسلط شدند، به قتل و غارت گسترده مراکز امنیتی و پلیس پرداختند. ده ها سرباز به دست عناصر القاعده کشته شدند و مراکز پلیس نیز توسط عناصر هادی چپاول شد.

پلیس یمن، برای مقابله با این ناامنی ها در جنوب، شمار نیروهای خود را در مناطق جنوبی افزایش داد و چندین گشتی را مامور گشت زنی در این مناطق کرد. پلیس همچنین اقدام به احداث پست های ایست بازرسی جدید در استان تعز کرد و در اطراف مراکز مهم و مقرهای حساس در استان، گشتی ها و نیروهای امنیتی مستقر کرد.

این تدابیر امنیتی پس از آن ممکن شد که کنترل فرودگاه بین المللی تعز به دست نیروهای پلیس افتاد و محموله های تازه ای از مهمات به دست پلیس رسید. منابع آگاه تاکید کردند که این مهمات، برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی نیروهای هادی و القاعده هستند که در برخی از مناطق لحج مستقر شده اند.

برخی اطلاعات حاکی است که نیروهای نظامی کشورهای حاشیه خلیح فارس موسوم به "سپر جزیره"، صبح شنبه برای پشتیبانی از هادی در برابر ارتش ملی یمن، وارد عدن شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها