شبکه جذب نیروی داعش در اندونزی متلاشی شد

شبکه جذب نیروی داعش در اندونزی متلاشی شد
دوشنبه 3 فروردين 1394 - 17:03

اعضای یک شبکه جذب نیرو برای گروه تروریستی داعش، در پایتخت اندونزی بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس اندونزی شامگاه یکشنبه از بازداشت پنج عضو احتمالی یک شبکه استخدام تروریست های داعش خبر داد که گروهی عمدتا متشکل از زنان و کودکان را برای پیوستن به داعش در سوریه استخدام کرده بود.

سخنگوی پلیس اندونزی گفت: «این پنج مرد که اوایل این هفته در جریان عملیات پلیس ضدتروریستی بازداشت شدند، به استخدام طرفداران داعش برای پیوستن به این گروه تروریستی در عراق و سوریه، از طریق خاک ترکیه، متهم هستند. افراد بازداشت شده همچنین به جمع آوری کمک های مالی در اندونزی برای فعالیت های داوطلبانه به نفع داعش متهم هستند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، وزارت امنیت اندونزی اوایل این ماه از بازداشت یک گروه 16 نفره (11 کودک، چهار زن و یک مرد) در غازی عنتاب، شهری در ترکیه در مرز با سوریه خبر داد که می خواستند از آنجا به سوریه بروند و به داعش بپیوندند.

چهار تن از اعضای این شبکه استخدام تروریست ها، همچنین متهم هستند که برای پیوستن یک گروه دیگر 21 نفره اندونزیایی به داعش کمک کرده اند.

بنا بر اعلام مقامات اندونزی، بیش از 500 تبعه این کشور، که پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان به شمار می رود، در صفوف داعش در سوریه و عراق حضور دارند.

گروه تندروی داعش مناطق وسیعی از خاک سوریه و عراق را به تصرف خود درآورده است و این در حالی است که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا هر روز مواضع آنها را در این کشورها بمباران می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها