دیده بان حقوق بشر:

حملات گروههای مسلح در سوریه به شهروندان

حملات گروههای مسلح در سوریه به شهروندان
سه شنبه 4 فروردين 1394 - 16:40

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که گروههای مسلح در سوریه با حملات بی هدف خود، شهروندان را هدف قرار داده و قوانین جنگی را نقض کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: گروههای مسلح حملات بی هدفی را انجام داده اند که بین نظامیان و شهروندان تمایزی قائل نیست و از این رو، قوانین جنگی را نقض کرده اند.
این گزارش به نقل ندیم حوری معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان آورده است: غیرنظامیان در سوریه سایه کوتاهی جامعه بین المللی هزینه می پردازند.
سازمان دیده بان حقوق بشر پس از بررسی های خود درباره حملات گروههای مسلح با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده دریافته است: در همه حملات صورت گرفته با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده، اهدف نظامی دولتی در نزدیک محل انفجار وجود نداشته است و بسیاری از حملات نیز علیه مناطق تمرکز اقلیت های دینی صورت گرفته است.
این گزارش آورده است: هدف از بسیاری از این حملات ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان بوده است که شدیدترین آن، انفجار یکم اکتبر در ورودی مدرسه ای در مرکز شهر حمص صورت گرفت و در آن 45 کودک کشته شدند.
به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر، دو گروه مسلح جبهه النصره و داعش مسئولیت 10 حمله از 25 حمله مستند سازی شده در این گزارش را برعهده گرفته اند و در این گزارش همچنین حملات خمپاره ای گروههای مسلح به دمشق و اطراف آن مستند سازی شده است که در آن غیرنظامیان کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها