پشت پردۀ پرواز جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش درتکریت

پشت پردۀ پرواز جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش درتکریت
چهارشنبه 5 فروردين 1394 - 22:33

دبیرکل سازمان بدر، روز چهارشنبه با اشاره به قصد "ائتلاف ضد داعش" به سرکردگی آمریکا برای مشارکت در عملیات آزادسازی تکریت، حضور جنگنده های ائتلاف را مانع پرواز پهپادهای بسیج مردمی در آسمان تکریت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هادی العامری، در سامرا به خبرنگاران گفت: توقف عملیات نظامی در شهر تکریت به دلایل سیاسی یا فشارهای خارجی نیست، بلکه به سبب برخی محاسبات نظامی و مسائل مربوط به حمایت از غیرنظامیان در داخل شهر است.

وی تاکید کرد: پرواز جنگنده های ائتلاف بین المللی، جلوی پرواز پهپادهای متعلق به نیروهای مردمی را خواهد گرفت و این در حالی است که ماموریت این پهپادها، رصد تحرکات تروریست هاست. این پهپادها اهداف زمینی را شناسایی می کنند و ما به نوبۀ خود این اطلاعات را در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار می دهیم تا آن ها بتوانند بر اساس این اطلاعات اهداف را مشخص کنند. ما در همه جنگ هایی که داشتیم اعم از دیالی، جرف النصر، الضلوعیه، الدور و منطقه العلم در استان صلاح الدین از این پهپادها استفاده کردیم.

دبیرکل سازمان بدر خاطر نشان کرد: نیروهای عراقی که در حال حاضر، شهر تکریت را محاصره کرده اند، به هیچ وجه نیازی به کمک جنگنده های ائتلاف بین المللی ندارند و اگر نیازی به آن ها داشتیم نیز از طریق دولت از آن ها درخواست کمک می کنیم.

وی در ادامه افزود: دولت عراق از ما سئوال نکرد که در عملیات آزادسازی تکریت، به دخالت و همکاری ائتلاف غربی نیاز داریم یا خیر.

هادی العامری تصریح کرد که در عملیات حمله به تکریت، نیروهای بسیج مردمی، نیروهای پلیس فدرال و تعداد بسیار کمی از نیروهای ارتش عراق حضور خواهند داشت.

خبرگزاری های آمریکایی، سه شنبه شب از آغاز پرواز جنگنده های ائتلاف بین المللی در آسمان شهر تکریت و ارسال اطلاعات به نیروهای عراقی خبر دادند و تاکید کردند که این عملیات پشتیبانی به درخواست دولت عراق صورت می گیرد.

"فؤاد معصوم" روز چهارشنبه پیش بینی کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی، امشب به پایگاه های داعش در تکریت حمله کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها