واکنش حزب الله به تجاوز ارتجاع عرب علیه یمن

واکنش حزب الله به تجاوز ارتجاع عرب علیه یمن
پنج‌شنبه 6 فروردين 1394 - 22:33

حزب الله لبنان، تجاوز رژیم صهیونیستی ضد مردم و ارتش و نهادهای یمن و همچنین مشارکت برخی کشورهای عرب و غیرعرب در این تجاوز و فراهم کردن پوشش سیاسی برای آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این ماجراجویی نابخردانه و فاقد تعقل و توجیه های مشروع و قانونی که توسط عربستان سعودی برپا شده است، منطقه را به سمت تنش های هر چه بیشتر و خطرهایی برای حال و آیندۀ منطقه سوق می دهد. این ماجراجویی، به مثابه تجاوزی آشکار به ملتی است که می خواست زمام امور خود را به دست گیرد و از وابستگی به دیگر کشورها اعم از کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان، رها شود.

حزب الله سپس از عربستان سعودی و هم پیمانانش خواست، این تجاوز ظالمانه را فوری و بدون هیچ پیش شرطی متوقف کنند. زیرا این تجاوز، منافع آمریکا را تامین می کند و به دشمن صهیونیست خدمت می کند؛ رژیمی که اخیرا در دشمنی با ملت فلسطین و ملت های منطقه، روندی افراطی تر در پیش گرفته است.

حزب الله این تجاوز کور را فرصتی برای وحدت و همبستگی داخلی مردم یمن می داند تا با بهره گیری از این فرصت، به ایجاد راه حل سیاسی فراگیری برسند که کشورشان را حفظ کند و وحدت و سلامت اراضی سرزمینشان را بی هیچ نیازی به دخالت خارجی، تضمین کند.

حزب الله در پایان این بیانیه، ضمن تسلیتِ شهادت شماری از مردم یمن در تجاوز عربستان به این کشور، تاکید کرد که این حزب، قاطعانه و همواره از پایداری و پایمردی یمنی ها بر سر گزینه های مستقلشان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و ضرورت احترام کشورها و ملت های منطقه به این گزینه ها را یادآور شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها