دروغ‌پردازی جدید العربیه درباره فرزند عبدالله صالح

دروغ‌پردازی جدید العربیه درباره فرزند عبدالله صالح
دوشنبه 10 فروردين 1394 - 23:02

العالم - شبکه سعودی العربیه روز گذشته با انتشار خبری اختصاصی مدعی شد که "احمد علی عبد الله صالح"، پسر رئیس جمهور مخلوع یمن، چند ساعت قبل از آغاز عملیات موسوم به "توفان سهمگین" در ریاض با مسئولان عربستان دیدار کرده بود. احمد صالح و فعالان رسانه ای هوادار وی اما با تکذیب این خبر پرده از گاف العربیه در پخش تصویر جعلی از دیدار مزبور برداشتند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، العربیه اعلام کرده که پسر علی عبد الله صالح 2 روز قبل از آغاز عملیات "توفان سهمگین" و پس از درخواست ملاقات با مقامات عربستان به ریاض آمد؛ یوسف الادریسی، معاون رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان، در فرودگاه از وی استقبال کرد و به اتفاق هم به دفتر محمد بن سلمان، وزیر دفاع (عربستان) رفتند.

به ادعای العربیه، پسر صالح در این دیدار خواسته ها و پیشنهادهایی را مطرح کرده بود که برداشتن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پدرش و تثبیت مصونیت وی و پدرش که بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن به او داده شده است، از آن جمله می باشد.

به ادعای العربیه پسرعلی عبد الله صالح  در دیدار با مقامات عربستانی پیشنهاد کودتا علیه حوثی ها را در مقابل مصونیت وی و بازگرداندن دارایی هایش مطرح می کند؛ او همچنین پیشنهاد می دهد که با به کار گیری 100 هزار نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری به جنگ حوثی ها برود.

العربیه افزود: پسر صالح پس از طرح خواسته هایش متعهد شد که او و پدرش از "ائتلاف با حوثی ها" صرف نظر کنند و 5 هزار نیروی یگان ویژه هوادار صالح را برای جنگ با حوثی ها وارد عمل کنند.

این رسانه عربستانی سپس مدعی شده که وزیر دفاع عربستان با خواسته های علی عبد الله صالح و پسرش مخالفت کرده و بر پایبندی کشورش به طرح شورای همکاری خلیج فارس و لزوم بازگشت منصور هادی به قدرت تاکید نموده است.

در مقابل پایگاه "اوراق پرس" یمن با تکذیب خبر العربیه نوشت: یکی از کارکنان شبکه العربیه به اوراق پرس گفته است که محمد بن سلمان وزیر دفاع، ملک سلمان پادشاه عربستان و سایر اعضای خاندانش که مالکیت شبکه العربیه را دارند متقاعد کرده بود که تصویر منتشر شده از فرزند صالح در عربستان، مربوط به دیدار کذایی احمد صالح از ریاض است.

"طاهر حزام" تحلیلگر سیاسی در این باره می گوید: اگر احمد علی عبد الله صالح با محمد بن سلمان دیدار کرده بود بن سلمان را متقاعد می کرد که جنگ را متوقف کند، زیرا او هنگام مذاکره با طرف مقابل در متقاعد کردن وی مهارت دارد و در این زمینه شهرت دارد.

رشاد الصوفی، دیگر تحلیلگر سیاسی یمنی، نیز دراین باره گفت: در تصویری که العربیه پخش کرده است سرتیپ عمار محمد عبد الله صالح دیده می شود؛ این تصویر زمانی گرفته شده که عمار صالح وکیل سرویس امنیت ملی یمن بوده و سرلشکر احمد صلاح فرمانده گارد ریاست جمهوری بوده یعنی تصویر مربوط به قبل از سال 2013 است.

وی افزود: واقعیت این است که این عربستان بوده که به احمد صالح پیشنهادهای از جمله مصونیت و ... را در مقابل حمایت از حمله به یمن مطرح کرده است؛ عربستان همچنین از وی خواسته بود گارد ریاست جمهوری یمن را برای جنگ با انصار الله وارد عمل کند اما احمد صالح با پیشنهاد مذکور مخالفت کرده است.

وی درباره واکنش محمد بن سلمان به مخالفت احمد صالح با پیشنهاد مزبور افزود: پس از آن که غرور وی خدشه دار شد همه رسانه های عربستان برای تخریب احمد صالح به کار گرفته شدند تا این گونه القا کنند که پیشنهادهای مذکور را احمد صالح مطرح کرده است.

رشاد الصوفی با به چالش کشیدن شبکه العربیه افزود: تنها چند ثانیه از فیلم دیدار احمد صالح با [معاون] رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان پخش کنید ...

وی افزود: پس از مخالفت احمد صالح با خواسته شیطانی مقامات عربستانی، پایگاه های گارد ریاست جمهوری یمن هدف حملات هوایی سنگین عربستان قرار گرفت.

از سوی دیگر احمد صالح نیز شخصا ادعای شبکه العربیه بویژه پیشنهاد جنگ با حوثی ها به ازای حذف نام پدرش از فهرست تحریم سازمان ملل و ... را تکذیب کرد.

وی برای حل مسائل یمن پیشنهاد داد که موضوع در چارچوب سیاسی باقی بماند و همه یمنی ها با هم همزیستی داشته باشند ...

احمد صالح افزود: جای تاسف دارد که وضعیت به جایی رسیده که یمن مورد حملات نظامی قرار گرفته است؛ حملاتی که نتیجه ای جز بدتر شدن اوضاع ندارد.

وی هرگونه ارتباطش را با فعالیت های نظامی از زمان انتصابش به عنوان سفیر یمن در امارات تکذیب کرد.

آخرین خبرهای حاکی است که هادی منصور، رئیس جمهور مستعفی یمن که در عربستان و در کنار خاندان آل سعود به سر می برد، "دستور" عزل احمد صالح که هم اکنون سفیر امارات در یمن می باشد را داده است. 

حزب علی عبد الله صالح در واکنش به این خبر اعلام کرد که دستورات رئیس جمهور مستعفی یمن فاقد وجاهت قانونی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها