سوئد، سعودی‌ها را نشناخته بود که انتقاد کرد!

سوئد، سعودی‌ها را نشناخته بود که انتقاد کرد!
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 22:25

به نوشته یک روزنامه انگلیسی، عربستان سعودی دولت سوئد را به سبب انتقاد از سیاست‌های ضد بشری خود، به‌گونه‌ای تهدید و مجازات کرد که استکهلم به سرعت ناچار به عذرخواهی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ریچارد میلان" در مقاله ای که در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد، نوشت: دولت سوئد، به سبب پیروی از راستی و درستی در سیاست خارجی خود، خشم عربستان سعودی را برانگیخت.

به نوشته میلان، "مارگوت والستورم" وزیر امورخارجه سوئد، طی سال گذشته میلادی، تلاش کرد از اصول و ارزش های دموکراسی و حقوق زن دفاع کند. به همین سبب از موارد نقض حقوق بشر در عربستان به ویژه ماجرای شلاق زدن "رائف بدوی" وبلاگ نویس سعودی به شدت انتقاد کرد.

این رفتار دولت سوئد، خشم عربستان را برانگیخت به طوری که عربستان و امارات در واکنش به این انتقاد، سفرای خود را از سوئد فراخواندند.

عربستان حتی به این واکنش اکتفا نکرد و در ادامه خشم خود را بر سر نیروی کار و سرمایه گذاران سوئدی خالی کرد و روادید کار سوئدی های حاضر در عربستان را لغو کرد.

نویسنده این مقاله، تاکید کرد که این پیامدهای وخیم، نتیجه پایبندی سوئد به اجرای قواعد اخلاقی در سیاست و دیپلماسی است.

میلان در پایان این مقاله خاطر نشان کرد: چالشِ بزرگِ استکهلم، اساساً از ناتوانی در حفظ تعادل ناشی می شود، زیرا سوئد از یک سو، یکی از اعضای سازمان کشورهای عدم تعهد است که اهتمام ویژه ای به حقوق بشر می ورزد. اما از سوی دیگر، سوئد کشوری صنعتی است که باید با کشورهایی تعامل داشته باشد که با شیوۀ مصرفِ دموکراسی، آشنایی ندارند!!

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها