تازه ترین گزارش خبرنگار العالم از مذاکرات لوزان

تازه ترین گزارش خبرنگار العالم از مذاکرات لوزان
پنج‌شنبه 13 فروردين 1394 - 16:41

خبرنگار شبکه العالم از لوزان سوییس گزارش داد: مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 5+1 برای هشتمین روز ادامه دارد اما به طور قطع مشخص نیست که این مذاکرات به یک توافق یا بیانیه مشترک یا تفاهم سیاسی خواهد رسید.

"نوید بهروز" خبرنگار اعزامی شبکه العالم؛ روز پنجشنبه از محل مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس درباره آخرین روند مذاکرات گفت: وزیران خارجه ای که شهر لوزان را ترک کرده بودند، از جمله لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به این شهر بازگشته اند و این امر بر جدی بودن همه طرف ها برای دستیابی به یک توافق یا بیانیه مشترک یا تفاهم سیاسی حکایت دارد.

وی گفت: همزمان اخباری از دستور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به جان کری وزیر امور خارجه این کشور برای باقی ماندن در لوزان و ادامه مذاکرات حکایت دارد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: اما امروز در هشتمین روز از ماراتون مذاکرات هستیم. شب گذشته نشست بین محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و همتای آمریکایی وی ساعت پنج و نیم صبح پایان یافت. این نشست نزدیک به هشت ساعت طول کشید و در آن همچنین عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و ویندی شرمن معاون جان کری حضور داشتند.

نوید بهروز افزود: این نشست بعد از ورود فابیوس به لوزان صورت گرفت. نشست های دوجانبه ای نیز بین کری و فابیوس و کری و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در لوزان برگزار شد.

وی تصریح کرد: نشست ها امروز ادامه خواهد یافت و تا این لحظه، برخی مسائل لاینحل باقی مانده است از جمله میزان سرعت رفع تحریم ها و تحقیق و توسعه.اگر درباره این مسائل توافقی صورت گیرد، بیانیه مشترک صادر خواهد شد.

خبرنگار العالم به خبر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تماس تلفنی اوباما با کری و دستور به ادامه مذاکرات صرف نظر از مهلت مشخص شده اشاره کرد و گفت: بر این اساس، مذاکرات ادامه یافته و امروز نیز ادامه خواهد یافت اما قطعنا مشخص نیست که این مذاکرات به یک توافق یا بیانیه مشترک یا تفاهم سیاسی خواهد رسید.

وی با اشاره به جدیت همه طرف ها برای دستیابی به یک تفاهم یا توافق یا بیانیه گفت: بازگشت فابیوس به لوزان شاید یک نشانه خوب باشد.

نوید بهروز اشاره کرد: ظریف دیروز بر جدیت و عزم و اراده سیاسی ایران تاکید کرد و گفت که تهران به طور سازنده با گروه 5+1 کار می کند و طرف دیگر باید تصمیمی سیاسی برای دستیابی به یک توافق اتخاذ کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها