انتقاد هیومن رایتس فرست از بازداشت فعال حقوقی بحرین

انتقاد هیومن رایتس فرست از بازداشت فعال حقوقی بحرین
جمعه 14 فروردين 1394 - 12:28

العالم - سازمان هیومن رایتس فرست ( اول حقوق بشر ) اعلام کرد : بازداشت نبیل رجب فعال حقوقی بحرین واشنگتن را مجبور خواهد کرد که اندیشیدن درباره متوقف کردن ممنوعیت فروش اسلحه به رژیم آل خلیفه را کنار بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دولت آمریکا اعلام کرد پس از متوقف کردن چندماهه فروش اسلحه به رژیم بحرین مجددا فروش سلاح به این رژیم را آغاز کرده است. این اقدام  در شرایطی است که سرکوب خونین مخالفان توسط نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در بحرین همچنان ادامه دارد.

سایت مرآه البحرین به نقل از بیانیه " سازمان هیومن رایتس فرست " تصریح کرد: بازداشت نبیل رجب فعال برجسته بحرینی شکستی نگران کننده است و امید پیشرفت و دستیابی به راه حلی جامع برای بحران سیاسی در این کشور را با محدودیت مواجه کرده است.

این سازمان ساعاتی پس از بازداشت رجب، دربیانیه خود افزود: این بازداشت در شرایطی روی داد که واشنگتن را وادار خواهد کرد که اندیشیدن درباره لغو ممنوعیت صادرات سلاح به بحرین را متوقف کند.

این نهاد بین المللی، هدف قراردادن رهبران معارض بحرینی را بی شرمانه دانست آن هم در زمانی که حکومت آل خلیفه تلاش می کند ممنوعیت های آمریکا درباره صادرات سلاح به این کشوررا از بین برده و تا دو هفته آینده خود را برای میزبانی مسابقات فرمول1 آمده کند. 

"براین دولی" رئیس سازمان "هیومن رایتس فرست" خاطرنشان کرد: رژِیم بحرین آشکار کرد که عدم انتقاد ایالات متحده و دیگر کشورها از آن، مانع از آن نمی شود که مدافعان حقوق بشر را هدف قرار دهد.

دولی گفت: رژیم بحرین باید بداند که ساکت کردن مخالفان صلح جو، سیاستی فاجعه آمیز است و بازداشت نبیل رجب چیزی به روند حصول اطمینان از آینده صلح آمیز برای کشور نخواهد افزود.

دلیل بازداشت نبیل رجب، مطالبی  است که وی در حمایت از زندانیان مخالف آل خلیفه در زندان جو در تویتر نوشته است.

وی پیشتر نیز به خاطر مطالبی در انتقاد از آل خلیفه و در حمایت از زندانیان سیاسی بازداشت شده بود.

پربیننده ترین خبرها