نتانیاهو: توافق باایران موجودیت اسرائیل را تهدید می کند

نتانیاهو: توافق باایران موجودیت اسرائیل را تهدید می کند
جمعه 14 فروردين 1394 - 14:11

العالم - نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ابراز نگرانی کرد که توافق مبنتی بر بیانیه لوزان ، موجودیت اسرائیل را تهدید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، نتانیاهو در تماس تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با وی درباره توافق هسته ای ایران که پنجشنبه شب در لوزان سوییس پایان یافت، گفت که این توافق، به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت می‌بخشد، اقتصاد این کشور را تقویت می‌کند و حمله و تهاجم را در سطح خاورمیانه شدت می‌بخشد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هشدار به اوباما گفت: توافق لوزان خطرات گسترش سلاح هسته ای را افزایش می دهد و خطر یک جنگ هولناک را ایجاد خواهد کرد. وی تشدید فشارها علیه ایران را بهترین راه حل برای دستیابی به توافق خوب دانست.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر نیز امروز جمعه اعلام کرد که توافق چارچوب میان ایران و شش قدرت بزرگ درباره پرونده هسته ای درروز پنجشنبه، گامی در مسیری خطرناک است.

مارک ریگیف درگفتگو با روزنامه نگاران با بیان اینکه توافق چارچوب اقدامی در مسیری بسیارخطرناک است، مدعی شد : تنها هدف ایران دستیابی به بمب هسته ای است.

وی تصریح کرد که این توافق نه تنها برای ایران زیرساخت هسته ای گسترده ای باقی می گذارد بلکه آن را به سمت بستن حتی یک تاسیسات هسته ای نیز سوق نمی دهد و به ایران اجازه می دهد تا هزاران دستگاه سانتریفیوژ برای ادامه دادن به غنی سازی اورانیوم را حفظ کند و به بررسی ها و تحقیقات خود برای ساخت دستگاههای جدید سانترفیوژ ادامه دهد.

درهمین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است امروز جمعه رایزنی هایی با مسئولان ارشد امنیتی رژیم اشغالگر برقرار می کند.

نتانیاهو در سوم ماه مارس در سخنرانی خود در کنگره آمریکا مخالفت شدید خود با مذاکرات ایران با قدرتهای بزرگ را ابراز کرد که این مساله به بدترین بحران در روابط اسراییل و آمریکا منجر گشت.

درهمین حال کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تماسی تلفنی با نتانیاهو برقرار کرد و از وی خواست کاری مشترک میان دو طرف برای مشخص سازی تهدید ها و تضمین امنیت اسرائیل برقرار کند.

کاخ سفید افزود : اوباما تاکید کرد که در پایبندی ایالات متحده به دفاع از اسرائیل هیج شک و شبهه ای وجود ندارد.

تارنمای مجله تایم هم پنجشنبه شب به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو به دنبال قرائت بیانیه ایران و کشورهای عضو 1+5، گزارش کرد که نتانیاهو در واکنش به پیش نویس توافقنامه ایران، اذعان داشت این توافق نامه، کار ایران را در ادامه مسیر فعالیت های هسته ایش آسان تر از پیش کرده است.

وی در یک بیانیه کتبی عنوان کرد: در این توافقنامه، ایران قابلیت گسترده فعالیت های هسته ای خود را حفظ می کند، غنی سازی ها را ادامه می دهد، در زمینه های تحقیقاتی و ساخت ساتتریفیوژهای پیشرفته کارش را دنبال می کند و در این میان حتی یکی از تأسیسات هسته ایش را هم تعطیل نخواهد کرد و تأسیسات زیرزمینی فردو هم که به فعالیتش همچنان ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها