آخرین خبرها از تحولات یمن + فیلم

شنبه 15 فروردين 1394 - 11:22

العالم (تعز) - در ادامه حملات گسترده هوایی ائتلاف عربستان به مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن، روستای حجر عکاش در اطراف صنعاء بمباران شد و 11 شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

خبرنگار شبکه العالم از "تعز" گزارش داد، ارتش یمن و کمیته های مردمی کنترل اکثر مناطق جنوب این کشور را به دست گرفته اند و پاکسازی این مناطق از شبه نظامیان ادامه دارد.
این در حالی است که عربستان با هدف تقویت باندهای مسلح در مناطق جنوبی 6 بار اقدام به فرو ریختن سلاح در شهر عدن کرده است.
یک شهروند یمنی به العالم گفت: از ائتلاف می پرسم، دستاورد شما از حملات هوایی به یمن جز کشتار شهروندان – کودکان و زنان- و ویرانی زیرساخت ها چه بوده است؟
با وجود پیشروی های ارتش یمن و تلاش هایش برای برقراری امنیت در مناطق جنوبی؛ اقدامات باندهای مسلح هوادار "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری، و همچنین تجاوزهای هوایی عربستان باعث خروج گسترده مردم از اکثر شهرهای جنوبی شده است.
همزمان، راهپیمایی ها و تظاهرات مردم یمن در حمایت از ارتش و کمیته های مردمی ادامه دارد. مردم یمن در همین راستا عصر جمعه در اعتراض به حملات ائتلاف و مزدوران داخلی اش در شهر تعز به خیابان ها آمدند.
از سوی دیگر با شدت یافتن درگیری ها در مرز عربستان، به عقیده ناظران ریاض تلاش دارد جنگ دائمی را در جنوب یمن به راه اندازد.

پربیننده ترین خبرها