انصارالله درباره باب المندب به مصر اطمینان داد

انصارالله درباره باب المندب به مصر اطمینان داد
شنبه 15 فروردين 1394 - 22:37

العالم ـ سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که هدف از تلاش برای ایجاد هراس و نگرانی درباره وضعیت تنگه باب المندب، توجیه تجاوز عربستانی-امریکایی بر ضد یمن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: پیشتر برای دولت و ملت مصر توضیح دادیم که دولت و ملت یمن، آمادگی خود را برای بحث و مذاکره مستقیم به منظور از بین بردن هرگونه ترس و نگرانی درباره وضعیت باب المندب و تاثیرات آن بر دریانوردی بین المللی اعلام می کند.

وی افزود: از این رو بار دیگر به برادرانمان در مصر تاکید می کنیم که ترس و نگرانی مطرح شده، پایه و اساس ندارد و هدف از آن مشارکت دادن ملت مصر در ریختن خون یمنی هاست.

به نوشته پایگاه "سبا نت"، عبدالسلام ادامه داد: ما خطاب به همه دوستان و برادران خارجی حاضر در یمن، از جمله آنانی که دولتهاشان مشارکت خود را در تجاوزگری علیه یمن اعلام کردند، می گوییم که موضع ما در قبال آنها تحت تاثیر رفتار دولتها قرار نمی گیرد، زیرا به خوبی می دانیم که مواضع ملتهای عرب و مسلمان در جهت مخالفت با ائتلاف امریکایی-صهیونیستی است، که می کوشد جهان عرب و اسلام را نابود کند و درگیری ها و اختلافات را برانگیزاند و هرگز برای حل مسائل امت اسلام و در راس آنها مساله فلسطین اقدامی نکرده است. برخی مواضع رسمی نیز حاصل فشارها و سوءاستفاده از مشکلات مالی در برخی کشورها بوده است.

سخنگوی انصارالله در ادامه نوشت: روابط ملت یمن با دیگر ملتهای منطقه و جهان عرب و اسلام همچنان روابطی مملو از محبت و برادری  باقی خواهد ماند و به رغم مواضع خطرناک دولت هایی که به ملتهای خود توجهی ندارند؛ ما به بیداری و هوشیاری امت کاملا امیدوار هستیم.

عبدالسلام مواضع قدرتمند برخی دوستان در مخالفت با ائتلاف سعودی امریکایی صهیونیستی را ستود و از تظاهرات ها و تجمعات اعتراض آمیز در شماری از پایتخت ها و شهرهای جهان در مخالفت با تجاوز غیرانسانی بر ضد مردم یمن قدردانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها