چه کسانی برای آزادی اردوگاه یرموک سوریه تلاش می کنند

چه کسانی برای آزادی اردوگاه یرموک سوریه تلاش می کنند
يکشنبه 16 فروردين 1394 - 18:34

العالم - به دنبال تسلط تروریست های داعش و النصره بر بخش هایی از اردوگاه یرموک ، گروههای مختلف فلسطینی عملیات مشترک را برای آزادی این اردوگاه آغاز کردند.

ابوکفاح غازی عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت : " جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی کل)، جنبش فتح انتفاضه ، جبهه مبارزه ملت فلسطین ، پیشقراولان ملی جنگ آزادسازی (نیروهای صاعقه) و حزب دفاع ملی " گروه های فلسطینی هستند که عملیات نظامی مشترک را برای آزادسازی اردوگاه الیرموک آغاز کرده اند .

غازی افزود : برخی گروه ها در داخل اردوگاه الیرموک نیز با گروه های فلسطینی همکاری می کنند.

گزارش خبرنگار شبکه العالم از اردوگاه یرموک حاکیست که برخی خانواده ها با استفاده از تعدادی تونلِ متصل به هم در این اردوگاه از آن فرار کردند ؛ اما تعدادی از آوارگان توسط گروههای تروریستی ربوده و کشته شدند.

""جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی کل)، جنبش فتح انتفاضه ، جبهه مبارزه ملت فلسطین ، پیشقراولان ملی جنگ آزادسازی (نیروهای صاعقه) و حزب دفاع ملی " گروه های فلسطینی هستند که عملیات نظامی مشترک را برای آزادسازی اردوگاه الیرموک آغاز کرده اند .""

گروه تروریستی تکفیری «داعش» که از هفته گذشته با همکاری گروه تکفیری «جبهه النصره» حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق را آغاز کرده بود، اوایل این هفته بربخش های عمده این اردوگاه سیطره یافت.

عناصر وابسته به داعش مستقر در شهرک «حجر الاسود»، واقع در ریف دمشق چهارشنبه گذشته با همکاری گروه تروریستی «جبهه النصره»، شاخه رسمی «القاعده» در سوریه حمله به اردوگاه یرموک را آغاز کردند.

درهمین حال مقام های فلسطینی و سوری از خطر قتل عام ساکنان اردوگاه یرموک در جنوب دمشق توسط گروههای تروریستی ابراز نگرانی کرده اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار مداخله فوری برای نجات اردوگاه فلسطینی یرموک شد.

«اسماعیل رضوان» یکی از اعضای ارشد حماس گفت: یک فاجعه در یرموک که سالهاست در محاصره به سر می‌برد، رخ داده و باید این فاجعه را در سریعترین زمان ممکن پایان دهیم.

وی از تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و تمام نهادهایی که در دمشق نماینده دارند خواست برای نجات فوری اردوگاه مذکور اقدام کنند.

معاون دبير کل جبهه خلق براي آزادي فلسطين ، تحرک سياسي کشورهاي عربي و جامعه بين الملل را براي نجات ساکنان اردوگاه يرموک درحومه دمشق ، پايتخت سوريه خواستار شد.

"ابو احمد فؤاد" ، معاون دبير کل جبهه خلق براي آزادي فلسطين هم روز يکشنبه گفت کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) بايد با اتخاذ موضع آشکار ، يورش عناصر داعش به اردوگاه يرموک را محکوم کند و آن ها را مسئول جان و دارايي هاي ساکنان اين اردوگاه بداند.

معاون دبير کل جبهه خلق براي آزادي فلسطين همچنين گفت هدف اين است که اردوگاه يرموک از سلاح و عناصر مسلح خالي شود و اهالي اين اردوگاه به زندگي عادي خود بازگردند.

فواد همچنين نشست فوق العاده شوراي اتحاديه عرب را با هدف اتخاذ موضع آشکار در قبال اوضاع اردوگاه يرموک و درخواست براي خروج عناصر مسلح از اين اردوگاه خواستار شد.

"احمد المجدلاني"، عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) و مسئول موضوع اردوگاه يرموک گفت که به زودي براي بررسي اوضاع فاجعه بار اين اردوگاه به دمشق پايتخت سوريه سفر مي کند.

مجدلاني گفت گزارش هاي واصله از اردوگاه يرموک حاکي از آن است که اوضاع اين اردوگاه پيچيده و دشوار است و بي توجهي به وضعيت اردوگاه ، فاجعه انساني خطرناک را به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری سوری سانا نیز گزارش کرد که وزارت خارجه این کشور در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواهان اعمال فشار بر عربستان، قطر، اسرائیل و اردن برای خارج کردن تروریست‌هایشان از اردوگاه یرموک در دمشق شد.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه اعلام کرد: تروریست‌های داعش با همکاری جبهه تروریستی النصره وارد اردوگاه یرموک شده‌اند تا جنایت‌هایی را علیه آوارگان فلسطینی انجام دهند. این تروریست‌ها آوارگان را مجبور به ترک اردوگاه کرده‌اند و برای همین زندگی فلسطینی‌ها و سوری‌ها در معرض خطر قرار دارد و احتمالا داعش از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد : این جنایت جدید ادامه جنایت‌های تروریست‌های مسلحی مثل ارتش آزاد و جبهه النصره و القاعده است که از طرف‌های خارجی دستور می‌گیرند. ما از همان آغاز بحران خواهان این بودیم که برادران فلسطینی‌مان به رخدادهای کنونی کشانده نشوند اما اقدمات جبهه النصره که از سوی ترکیه قطر و عربستان حمایت می‌شود و تسهیل ورود تروریست‌های داعش به اردوگاه یرموک نشان می‌دهد که منافع جبهه النصره و اسرائیل و دیگر گروه‌های تروریستی در توطئه علیه مسئله فلسطین یکی است.

در این دو نامه آمده است: دولت سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد تا برای اعمال فشار بر عربستان،قطر، اسرائیل و اردن جهت خارج کردن تروریست‌ها از اردوگاه یرموک به مداخله فوری بپردازند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها