درگیری خونین داعش با النصره در شهر مارع سوریه

درگیری خونین داعش با النصره در شهر مارع سوریه
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 08:06

یک گروه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه از حمله داعش و وقوع درگیری و انفجارهایی در یکی از شهرهای شمال سوریه خبر داد که تحت کنترل جبهه النصره بوده و داعش در صدد تصرف آن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به "دیده بان سوریه" اعلام کرد که شامگاه سه شنبه دو خودرو بمب گذاری شده در شهر راهبردی مارع در شمال سوریه، منفجر شد و درگیری های شدیدی به دنبال انفجارها روی داد.
دیده بان حقوق بشر سوریه خاطرنشان کرد، داعش به شهر مارع که در مسیر کلیدی تدارکاتی گروه های مسلح در استان حلب قرار دارد و از شمال با ترکیه هم مرز است، حمله کرد.
رامی عبدالرحمان، رییس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن قرار دارد، گفت: دو خودروی بمب گذاری شده در شهر مارع که کنترل آن را جنگجویان جبهه النصره وابسته به القاعده در اختیار دارند، روی داد.
عبدالرحمن افزود: در انفجار نخست که داخل شهر مارع روی داد، هفت نفر و در انفجار دوم که در نزدیکی این شهر به وقوع پیوست، نیز هشت نفر کشته شدند.
عناصر داعش با هدف گسترش سلطه گری خود و نزدیک شدن به حلب، مرکز استان، با دیگر گروه های مسلح و از جمله اعضای جبهه النصره درگیر شدند.
عبدالرحمن خاطر نشان کرد اگرچه داعش مسوولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است، اما احتمالا در پشت این انفجارها قرار دارد.
مارع در 40 کیلوکتری شمال حلب، مرکز سابق تجاری سوریه قرار دارد که بر اثر جنگ داخلی ویران شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها