افزایش "هماهنگی" واشنگتن و ریاض در حمله به یمن

افزایش
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 09:54

واشنگتن تسلیحات نظامی حمله نظامی عربستان به یمن را تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آنتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن ارائه تسلیحات نظامی به عربستان را برای استفاده در عملیات نظامی علیه یمن افزایش می دهد و بر ضرورت هماهنگی با آن تاکید می کند.

وی افزود: عربستان به گروه انصارالله و متحدانش این پیام را می دهد که نمی توانند با توسل به زور بر یمن تسلط یابند و آمریکا در حمایت از این تلاش ها، تامین تسلیحات ائتلاف عربستان را سرعت می بخشد.

بلینکن پس از گفتگو با محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان و برخی مسئولان این کشور در ریاض گفت، کشورش به روند تبادل اطلاعات با عربستان سعودی افزایش داده است و ستاد مشترک هماهنگی در مرکز این عملیات عربستان تشکیل داده است.

وی که در ریاض با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن دیدار و گفتگو کرده، مدعی شد: دامنه تهدیدهای امنیتی موجود در یمن می تواند منطقه و بلکه سراسر جهان را بگیرد.

بلینکن افزود: اکنون هماهنگی بین کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی با آمریکا و اعمال فشار بر همه طرف های در یمن به ویژه انصارالله و متحدانش برای پایبند شدن به حل و فصل سیاسی و توافقی، بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها