"انصارالله چاره‌ای جز پذیرش بمب‌ها و موشک‌ها ندارد"!

چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 11:39

روزنامه سعودی الشرق در یادداشتی، به تشریح گزینه‌های پیش روی جنبش انصار الله یمن پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه سعودی نوشت: نیروهای ائتلاف تنها دو گزینه پیش روی جنبش انصارالله گذاشته اند و آن این که یا در مواضع خود باقی بمانند و بمباران شوند؛ و یا این از مواضع خود خارج شوند تا بازهم در معرض بمباران قرار گیرند(!)

این روزنامه ادعاهای احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی عربستان، را باز نشر داد و به نقل از او نوشت: شمار نیروهای مسلح حوثی (انصارالله) در حال کاهش است. آنها در هرج و مرج به سرمی برند و سازماندهی خود را از دست می دهند. فرماندهی ائتلاف برای هدف قرار دادن آنها و مواضعشان تلاش خواهد کرد.

عسیری افزود: تلاش شد که امکانات موجود در پایگاه العند از دسترس حوثی ها در امان باشد اما آنها دو روز قبل برگشتند و برای کنترل دوباره بر این پایگاه و سنگر گیری وارد آن شدند اما نیروهای ائتلاف آنها را به طور مستقیم هدف قرار دادند و این پایگاه هم اکنون تحت کنترل شبه نظامیان (طرفدار عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی) یمن است.

وی گفت: فرماندهی ائتلاف مجوزهای لازم را برای یک کشتی حامل کمک های انسانی و پزشکی صلیب سرخ صادر کرده است که از جیبوتی به سمت عدن حرکت خواهد کرد و همچنین روند تخلیه اتباع کشورها از یمن در سطح خوبی انجام می شود؛ با وجود این که برخی کشورها دشواری هایی درخصوص تامین تعداد هواپیماهای مورد نیاز با توجه به شمار زیاد اتباع خود در یمن دارند. امکاناتی که ائتلاف تامین کرده است، نتایج عملی خود را نشان می دهد.

پربیننده ترین خبرها